Shirley Clamp gör årets låt till förmån för World Aids Day Galan 2014

Stiftelsen World Aids Day Galan är stolt över att presentera årets låt till förmån för World Aids Day Galan 2014. Låten ”Din vinge” släpps 15 oktober 2014.

Shirley Clamp har med låtar som ”Att älska dig”, ”Du är allt” och ”Burning alive”blivit en av Sveriges mest älskade artister. Nu sjunger hon balladen ”Din vinge” till förmån för World Aids Day Galan.

- Det är en ära för mig att få framföra årets World Aids Day Galan-låt, den är fantastisk, säger Shirley Clamp.

Din Vinge. Den stämningsfulla pianoballaden, med musik av Erik Linder, har en känslosam text skriven av World Aids Day Galans grundare Peter Englund. Shirley Clamps vackra sång och innerlighet lämnar ingen oberörd.

- Att höra Shirley Clamp sjunga min text är en dröm som går i uppfyllelse, säger Peter Englund, låten får eget liv i hennes tolkning.

Singeln släpps idag (onsdag 15 oktober 2014) via digitala kanaler såsom iTunes och Spotify men kommer även att finnas till fysisk försäljning i november. Alla intäkter från försäljning (digital/fysisk) och streaming går till stiftelsen World Aids Day Galan.

WORLD AIDS DAY GALAN 2014

Stiftelsen World Aids Day Galans ändamål är att ge stöd, ekonomiskt och/eller på annat sätt, till personer och organisationer som arbetar preventivt mot hiv/aids i Sverige, eller organisationer som arbetar för att ta bort stigmat runt sjukdomen. Stiftelsen World Aids Day Galan jobbar också med stöd till personer som är drabbade av sjukdomen eller organisationer som på olika sätt ger stöd till drabbade. Som ett led i fullföljandet av sitt ändamål anordnar stiftelsen en välgörenhetsgala i samband med World Aids Day.

Årets World Aids Day Gala hålls på Rival i Stockholm, måndag 1 december 2014.

Shirley Clamp - ”Din vinge” släpps och distribueras av Tilia Records

• din vinge
  • shirley clamp
  • world aids day galan
  • world aids day galan 2014
  • world aids day
  • stiftelsen world aids day
  • aids
  • hiv
  • välgörenhetsgala
  • peter englund
  • erik linder

WORLD AIDS DAY GALAN 2014

Årets World Aids Day Gala hålls på Rival i Stockholm, måndag 1 december 2014.