Vinnarna korade i Finest Awards.

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 22:00 CET

Vem har utmärkt sig i nöjessverige under 2010? Nu är vinnarna i Finest Awards korade. Under en stjärnspäckad gala på Café Opera i Stockholm utsågs de 12 vinnarna. Andreas Wijk stod som galans stora vinnare och vann i 2 kategorier.

Finest.se läsare har under 3 veckor kunnat rösta fram sina vinnare. Över 300.000 unika röster har kommit in.

”Intresset hos våra läsare har varit mycket stort, de har tillsammans med juryn visat vilka som var viktigast i nöjessverige 2010. Andreas Wijk var en överraskning och tog hem hela två priser. Kenza fick med sig 1 pris i år i samma kategori som förra året, årets Modeblogg. Hon är svårslagen där, säger Alexander Erwik, chefredaktör på Finest.se. Han fortsätter -några överraskningar kom även fram bland vinnarna där bland annat Katrin Zytomierska fick se sig besegrad av Daniel Paris i kategorin Årets Toppblogg och B.A.R. stod som vinnare mot bland annat förra årets vinnare Vapiano och Operaterrassen i kategorin Årets Restaurang”.

Josefin Crafoord var galans konferencier och hade bland annat Alexandra Pascalidou, Sara Lumholdt, Sanna Nilsen och Nicke Borg till sin hjälp som prisutdelare. På scen uppträdde den danska toppartisten Burhan G, vinnaren Andreas Wijk, melodifestivalaktuella Linda Pritchard och världsturné aktuella svenska LOWE och stjärnskottet Jod déBro.

KATEGORI: VINNARE:

ÅRETS MODEBUTIK WEEKDAY

ÅRETS MEDLEMSBLOGG RMK

ÅRETS RESTAURANG B.A.R.

ÅRETS MODEBLOGG KENZA

ÅRETS NATTKLUBB ROSE

BÄST KLÄDDA KVINNA CAROLINA GYNNING

ÅRETS PERSONLIGA BLOGG PAOW

GÖTEBORGSPRISET ANDREAS WIJK

BÄST KLÄDDA MAN ANDREAS WIJK

ÅRETS TOPPBLOGG DANIEL PARIS

ÅRETS TV PERSONLIGHET MARIA MONTAZAMI

Juryn bestod av; Alexander Erwik - juryordförande & chefredaktör på Finest.se, Shire Raghe - programledare, Pamela Andersson- Chefredaktör S, Hans Shimoda- reporter Hänt Extra, Ana Gina – Bloggerska, Helena Trus - Nöjesjournalist Aftonbladet.

Priset är ett initiativ av Finest.se vars mål är att lyfta fram och belöna personer och etablissemang som varit framträdande inom nöjesvärlden. Galan genomfördes för andra gången med hjälp av event & PR byrån Subito.

Finest.se listas som en av Sveriges bästa sajter, och placeras inom topp 30 i Internetworlds lista. Finest har haft en kraftig ökning i antalet besökare det senaste året och är Sveriges just nu mest populära bloggcommunity med ca 380 000 unika besökare i veckan.

Se även www.finest.se

För intervjuförfrågningar, kontakta Subito:

Mia Jorpes   T: +46(0)8-506 511 05                             M: +46(0)70-722 43 13   E: mia.jorpes@subito.nu

För frågor kring Finest.se, kontakta:

Alexander Erwik, chefredaktör                       M: +46 (0)73- 448 66 78  E: alexander@finest.se

Kommentarer (0)