Nu släpps BREEAM-SE 2017

Sweden Green Building Council släpper nu en ny version av manualen för BREEAM-SE. Den nya manualen, BREEAM-SE New Construction 2017, kommer att ersätta den befintliga BREEAM-SE 2013.

BREEAM-SE 2017 är baserad på den internationella BREEAM-manualen från 2016 med anpassningar till svensk lagstiftning, förhållanden och standarder. Några nyheter med BREEAM-SE 2017 är att det nu går att certifiera bl.a. skolor, förskolor och bostäder, att det finns krav om hormonstörande- och riskminskningsämnen samt om farliga ämnen i installationsvaror.

En bevakning (filter) för BREEAM-SE kommer att kunna användas i SundaHus för att underlätta materialval i BREEAM-projekt. Kontakta oss för vidare information.

Registrering mot BREEAM-SE 2017 öppnar den 16 november 2017 och registrering mot nuvarande BREEAM-SE 2013 stänger den 16 december 2017. Från den 16 december blir den nya manualen obligatorisk för alla nya registreringar.

SundaHus verkar inom bygg- och fastighetssektorn och hjälper företag och organisationer med att skapa giftfria och långsiktigt värdefulla byggda miljöer genom enkla och effektiva lösningar för medvetna materialval. SundaHus är en del av iBinder Group.