Äntligen nytt hotell intill Bromma Airport

Pressmeddelande  •  2011-10-21 16:35 CEST

Den 20:e oktober invigdes BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma, 275 meter från Bromma flygplats. Hotellets affärsanpassade lokaler och närhet till Stockholms innerstad skapar en unik mötesplats med 202 hotellrum och 15 konferensrum.

Resenärer till och från Bromma Airport har under lång tid efterfrågat möteslokaler och hotellfaciliteter i nära anslutning till flygplatsen.  Förra året fick flygplatsen tillstånd att fortsätta bedriva flygtrafik fram till år 2038 vilket möjliggjorde nya investeringar. Idag passerar 2,1 miljoner passagerare flygplatsen, varav 90 procent reser i tjänsten. Antalet resenärer beräknas öka med 22 procent till år 2017.

-          Vi har många kunder från Sundsvallsregionen som vill träffas i affärsmöten med deltagare från hela landet och som vill sammanstråla i Stockholm. Nu kan vi tillsammans med vår samarbetspartner BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma hjälpa till med effektiva, prisvärda och miljövänliga möten och upplevelser, säger Eva Nyh Hederberg, chef på Sundsvallsflyg. Alla resenärer som åker med oss har dessutom fri tillgång till lounge på hotellet. Hotellet ligger beläget på Bromma Blocks området som erbjuder fantastiska shoppingmöjligheter med över 70 butiker. Detta i kombination av närheten till flygbussarna som går direkt till Stockholm City gör att hotellet är ett mycket bra alternativ även för privatresenären, fortsätter Eva.

-          Att det är en av Sundsvallsflygs delägare, Lars-Jerker Molin, som är involverad som delägare i det nya hotellet känns extra roligt, avslutar Eva som igår närvarade på hotellets officiella invigningsfest med nästan 500 gäster.

Ämnen:

Flygtrafik