Rekord för Sundsvallsflyg!

Pressmeddelande  •  2012-05-03 15:08 CEST

Sundsvallsflyg ökade passagerarantalet med 8,4% i april jämfört med förra året och hittills i år har Sundsvallsflyg haft fler resenärer än någonsin. Passagerarökningen hittliis i år ligger på 20%. Sundsvallsflyg visar ett starkt resultat under en månad då branschen som helhet är i gungning, där SAS visar miljarförlust i första kvartalet och Skyways danska systerbolag Cimber Sterling ansöker om konkurs.

– Vi ser en fortsatt stabil positiv trend både när det gäller antal passagerare som väljer att resa med oss och en allt högre kabinfaktor. Det känns som ett bevis på att vi har en attraktiv produkt. Att landa på Bromma med närheten till Stockholm city och en turlista med 42 avgångar i veckan mellan Sundsvall och Stockholm har vi hittat rätt. Det känns oerhört glädjande, säger Eva Nyh Hederberg, chef för Sundsvallsflyg.

Dessutom ökar antalet transferresandet. Fler och fler passagerare byter flygplan på Bromma. Samarbetet med Malmö Aviation och övriga bolag inom Sverigeflyg fungerar utmärkt. Synkroniserade tidtabeller, korta anslutningstider och Bromma flygplats fördelar, såsom korta avstånd och smidiga flöden är de största anledningarna till ökningarna.

-Ökningarna är ett bevis på att vi har en produkt som allt fler upptäckt och uppskattar. Vårt mål är att erbjuda marknadens attraktivaste genomgångspriser och vi arbetar hela tiden med att ytterligare optimera vår produkt för att ännu fler ska upptäcka fördelarna med att byta på Bromma, avslutar Eva Nyh Hederberg.

Sundsvallsflyg är det bästa alternativet för affärsresor mellan Sundsvallsregionen och Stockholm. Vi är
- Snabbast, vi landar på Stockholm City/Bromma efter 60 minuter i luften.
- Trevligast. Undersökning efter undersökning, kund efter kund vittnar om vårt trevliga och flexibla bemötande.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom