Bil ingår i hyran

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 16:20 CEST

Riksbyggen och bilpoolsföretaget Sunfleet samarbetar för att ge de boende i den nya husen på Hamngatan i Sundbyberg en möjlighet att ha tillgång till bil i direkt anslutning till boendet, utan att själva äga en.

Exklusivt för de boende i det nybyggda husen finns nu en bilpool. En idé som Riksbyggen implementerat på grund av oanvända parkeringsplatser i samma område.

- Vi vill erbjuda våra boende något extra och en bilpool dedikerad till huset är ett led i rätt riktning. Många av våra boende är unga och seniorer som av olika anledningar inte äger en egen bil, något vi idag kan erbjuda, säger Helena Elfwing, Marknadsansvarig Riksbyggen.

I dagsläget så finns det en bil som är helt dedikerad till de boende i husen på Hamngatan och hundra meter bort så finns det ytterligare en poolplats med fyra stycken bilar som är tillgängliga för Sunfleets alla medlemmar. Som medlem har man tillgång till alla 660 bilar i Sverige.

- Detta är ett väldigt bra sätt att optimera antalet parkeringsplatser och bilar i området. En poolbil ersätter vanligtvis fem bilar och det i sin tur kan frigöra yta till annat. Vi är glada att Riksbyggen valt att samarbeta med oss. Säger Sandra Gyllby, Marknadschef Sunfleet.

Vill du ha mera information? Boka kontakta Sandra Gyllby.

sandra.gyllby@sunfleet.com

Sunfleet är Sveriges största miljöbilspool med bilpooler på 35 orter i Sverige. Med mer än 660 bilar är Sunfleet norra Europas största bilpool. Sunfleet Carsharing är ägt  av Hertz biluthyrning och är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information besök gärna www.sunfleet.com

I sig lovvärt, men det kan bli knepigt om nästan alla behöver bil samtidigt - vllket väl ofta(st) blir fallet. För att bilarna skall utnyttjas optimalt får de kanske även hyras ut till företag under den tid då de flesta boende arbetar, Jfr. att dela båt resp. sommarställe. Inga problem en regnig novemberdag!

- Tege Tornvall - 2012-08-22 13:20 CEST

Man borde också får cykel på köpet

- stephan sundling - 2012-08-27 10:34 CEST