​Nu kan alla få råd med Volvos nya XC90

Det är inte bara Zlatan som kan köra Volvos nya XC90. Nu kan alla som är med i Sunfleets bilpool sätta sig bakom ratten i en splitterny Volvo XC90 T8 Twin Engine laddhybrid. För bara 100 kronor i timmen.

Med ett närmare samarbete mellan Sunfeet och Volvo kommer flera fördelar för bilpoolsmedlemmarna. En sådan är en mycket tidig tillgång till de allra senaste bilarna från Volvo. Den senaste modellen Volvo XC90 T8 Twin Engine laddhybrid har snabbt blivit populär och med stort intresse hos bilhandlarna. Är man intresserad av att testa vad bilen går för inför ett köp, eller inte är redo att köpa en ny bil och man hellre vill använda en XC90 vid behov, finns nu 10 bilar ute i Sunfleets bilpooler i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.

– Det här är vårt flaggskepp. Vår absolut senaste modell som kombinerar 400 hk med en laddhybridmotor som tar dig 4 mil på bara el. Via Sunfleet kan alla som vill köra den redan idag, säger Kristian Elvefors, VD Volvo Car Sverige.

XC90 T8 Twin Engine är en av världens kraftfullaste och renaste SUV. Med CO2-utsläpp på 49 g/km, kombinerad effekt på 407 hk, 640 Nm, endast 2,1 liter/100 km och en räckvidd vid ren eldrift på 43 km. Bilen har överträffat alla förväntningar när det gäller den svårlösta ekvationen effekt och låg bränsleförbrukning, i kombination med låga utsläpp av världsklass – och allt i en sjusitsig exklusiv SUV.

– Bilpool demokratiserar tillgången till till bilar. Det är få som kan köpa en sådan här bil, men hos oss kan alla boka och köra den, när de vill. Fördelen med vår bilpool är att det finns bilar i alla storlekar för alla tillfällen, säger Peter Algurén, VD för Sunfleet.

• Stockholm

Sunfleet startades 1998 som ett utvecklingssamarbete mellan Volvo och Hertz. 2011 blev Sunfleet ett eget bolag som idag finns på 44 orter i Sverige.

Bolaget är verksamt i Sverige, Norge och Danmark.

Sunfleet är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information besök gärna www.sunfleet.com