Nu öppnar Eslövs första bilpool

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2015 12:18 CET

I december startar inflyttningen i de nyproducerade lägenheterna vid Sädesärlan, EBOs nya område i anslutning till Centralstationen i Eslöv. Det unika med de 95 bostäderna är att boendet inkluderar tillgång till en bilpoolsbil i direkt anslutning till bostaden.

- Det nya kvarteret i Eslöv har bara några minuters gångavstånd till affärer, tåg- och busstation och är därför det ett mycket passande boende för delad bil. Alla boende i Sädesärlan kan ansluta sig gratis till Sunfleet och får på så sätt tillgång till bilen placerad i området. Medlemskapet innebär dessutom tillgång till resten av Sunfleets bilar runt om i landet säger Linnea Roddar, Sunfleet.

Bilpoolen i Eslöv är planerad att öppna den 11 december.

Finns på 46 orter
Sunfleet Carsharing finns i dag på 46 orter – från Luleå i norr till Trelleborg i söder och antalet orter ökar hela tiden. Alla medlemmar har tillgång till bil hela dygnet och kan enkelt välja bil efter behov. Med över 1000 bilar i bilflottan är Sunfleet Sveriges största bilpool.

Presskontakt: Sandra Ryberg, 031-757 65 60, sandra.ryberg@sunfleet.com
Kontakt: Linnea Roddar, 031-757 65 44, linnea.roddar@sunfleet.com
Kontakt Ebo, Carina Sjöholm, 0413 – 59 94 04, carina.sjoholm@ebo.se

Sunfleet startades 1998 som ett utvecklingssamarbete mellan Volvo och Hertz. 2011 blev Sunfleet ett eget bolag som idag finns på 46 orter i Sverige. Bolaget är verksamt i Sverige, Norge och Danmark.

Sunfleet är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

För mer information besök gärna www.sunfleet.com