Sungard Availability Services en av Sveriges bästa arbetsplatser även i år

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2015 07:32 CET

Sungard Availability Services i Sverige rankas även i år som en av Sveriges 15 bästa arbetsplatser i sin storlekskategori. Undersökningen utförs av Great Place To Work bland svenska företag och Sungard AS avancerar till plats 8 på årets lista.

Sungard Availability Services erbjuder IT-drift-, datacenter- och återställningstjänster från tre moderna, miljövänliga och certifierade datorhallar i Stockholm. Globalt har företaget verksamheter på över 80 platser i världen och anläggningar som motsvarar en yta av 450 000 kvm.

– Vi är mycket stolta över att vara med på listan i år igen och dessutom avancera på den. Vi arbetar aktivt för att skapa ett arbetsklimat som präglas av kunskap, respekt och engagemang där ständig kompetensutveckling och kunden i fokus är nycklar till framgång. Vi är glada över att arbetet ger resultat, men också ödmjuka inför att en god arbetsmiljö byggs och underhålls i ett långsiktigt perspektiv, säger Håkan Björklund, vd för Sungard Availability Services i Sverige.

Ett växande fenomen i årets ranking är enligt Great Place to Work fokus på att möjliggöra individuellt ansvarstagande och ansvar. Ytterligare delegering med större mandat skapar en platt organisation med tydlig ansvarskänsla.

Av stor vikt i just denna ranking är att man på företagsnivå kan mäta i vilken utsträckning medarbetarna uppfattar och är medvetna om företagets kulturella erbjudande. Great Place to Works metod mäter också i vilken utsträckning medarbetarna uppfattar vart företaget är på väg, vad som förväntas av dem, och på vilket sätt de kan bidra till företagets framgång.

E-post: hakan.bjorklund@sungard.com

Om undersökningen Sveriges Bästa Arbetsplatser

Utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplatser är indelad i tre kategorier; små-, medel- och stora organisationer. Great Place to Work Institute grundades i USA 1983 och priset för de bästa arbetsplatserna har delats ut i Europa i tolv år. Listorna över Sveriges Bästa Arbetsplatser baseras bland annat på en undersökning bland företagens medarbetare som får fylla i svar på 59 påståenden om sin arbetsplats

Om Sungard Availability Services i Sverige

I en ständigt uppkopplad och sammanlänkad värld är Sungard Availability Services er partner för att säkra tillgänglighet och upptid genom IT-drift-, datacenter - och återställningstjänster.

Vi erbjuder en förstklassig IT-infrastruktur i tre moderna, certifierade och miljövänliga datorhallar i Stockholm. Vår tjänsteportfölj - som är byggd på över 30 års expertis inom kontinuitetsplanering - innehåller konsult- och drifttjänster inklusive cloud services, managed services och co-location samt kontinuitetstjänster inklusive rådgivning, online backup, managed recovery och reservarbetsplatser.

Sungard Availability Services omsätter cirka 10 miljarder SEK och har över 7000 kunder och 3 000 medarbetare i USA, Europa och Asien.