Lill-Babs kommer till Rottneros Park

Lill-Babs kommer till Rottneros Park

Rottneros Park bjuder på en prunkande trädgårdsfestival 7-8 juli. Då kommer bland förutom trädgårdsinformation även bli artistuppträdaden

Var kan man bättre ha en trädgårdsfestival än i vackra Rottneros Park? Här kommer man under två dagar visa upp utställare och bjuda på musik och trädgårdsinformation. Det blir guidningar och musikunderhållning hela helgen.

Lördag 7 juli

Lill-Babs
Hela Sverige Barbro Lill-Babs Svensson kommer till Trädgårdsfestivalen.
Lill-Babs gjorde TV-debut 1957 och gjorde sin första folkparksshow i eget namn 1958. Hon har besökt så gott som varje folkpark i Sverige.  Sitt stora folkliga genombrott fick Svensson när hon sjöng in Stikkan Anderssons Är du kär i mig ännu KLas-Göran? 1959.  Låten blev en landsplåga och finns fortfarande på Lill-Babs repertoar. Lill-Babs har gjort otaliga krogshower under åren.
Det är första gången Lill-Babs uppträder i Rottneros Park.

Söndag 8 juli

Margareta Lännewall med musiker
Prästen Margareta Lännewall kommer tillsammans med Erik Lihm och Rober Löfvenedahl att framför programmet "Andliga sånger i dansbandston". Erik Lihm spelade tidigare i Vikingarna och Robert Löfvendahl har varit sångare i Streaplers.

Lena Pettersson med musiker
Sångerskan Lena Pettersson kommer tillsammans med musiker att framför sitt Monica Zetterlund program. Sedan 1997 spelar Lena Pettersson revy i Falkenbergsrevyn och sjunger  jazz, musikal och egen musik på olika scener.

Mer information: www.rottnerospark.se