Munkforsmusiker och Lena Pettersson spelar på Trädgårdsfestivalen

Munkforsmusiker och Lena Pettersson spelar på Trädgårdsfestivalen

Lena Petersson med Munkforsmusiker spelar på Trädgårdsfestivalen i Rottneros Park 8 juli. Lena och musikerna kommer att framföra ett vackert musikprogram om Monica Zetterlund

Lena Petersson är allkonstnären som jobbar både på scen och i ateljé. Hon har sedan slutet av nittiotalet spelat revy i Falkenbergsrevyn. Under senaste året har hon framfört ett program om Monica Zetterlund och hennes sånger och det är med detta hon nu kommer till Trädgårdsfestivalen i Rottneros tillsammans med sin orkester. På repertoaren finns ”klassiska” Monica Zetterlundsånger som Lena och hennes kvartett framför med stor glädje och respekt.

Musikerna

Lars Nilsson - gitarr
Daniel Nolgård - piano
Kenneth Nilsson - bas
Beppe Wackelin - trummor

Lars Nilsson, gitarr  (uppväxt i Munkfors, musiker och lärare i elgitarr och improvisation på estetiska programmet på Sundsta-Älvkulle gymnasiet i Karlstad)

Kenneth Nilsson, elbas (uppväxt i Munkfors, bor numera i Uppsala)

Beppe Wackelin, trummor (upptäxt i Ransäter, musiker och lärare i slagverk på estetiska programmet på Sturegymnasiet i Halmstad)
Daniel Nolgård, annars verksam som pianist i jazz och storbandssammanhang och lärare på Ingesunds musikhögskola.