Kvalitetsmässan, onsdag 15 nov. - kl 13:45 - 14:15 , prof. Bertil Marklund

Solrum för ett längre och friskare liv - Öppet Forum Kvalitetsmässan

Suntech är en av seminariearrangörerna på Öppet Forum, Kvalitetsmässan 2017.

Ta del av ett 30 minuters anförande av prof. Bertil Marklund,  Solrum - för ett längre och friskare liv.

Datum: Onsdag 15 november

Tid: 13:45 - 14:15

Plats: TEMA VÅRD/OMSORG, Plan 2, Svenska Mässan, Göteborg

Bertil Marklund är läkare och professor i Allmänmedicin och folkhälsa vid Göteborgs Universitet. Hör honom berätta om de positiva resultat ett solrum kan ge.

Alla som har entré till Kvalitetsmässan kan ta del av Öppet Forum och de 30 minuters miniseminarium som finns på fyra stycken scener spridda i utställningshallen.

Vill du besöka vår monter eller vårt 30 minuters seminarium kontakta ulrika.berg@suntechgroup.se för en digital inbjudan.

www.suntechgroup.se

Ämnen

Suntech Group bygger specialutvecklade solsimulatorer och omgivningar där människor kan återhämta sig, stärka sig och må bra.

Solsimulatorerna är helt unika – Suntech är först i världen med att kunna återskapa solens hela spektrum.

Det finns många användningsområden för solsimulatorerna och vi har kunder från inte mindre än 11 länder i Europa. Intresset ökar i takt med att forskningen visar hur viktigt solljuset är för vårt välbefinnande. Spaanläggningar, badanläggningar, hotell, äldreboenden samt industrin (bl.a. solsimulering inom fordon) är områden som använder våra solmiljöer.

Mirka Storm

Presskontakt Marknads- och Försäljningschef 0521777202