Startuphubben SUP46 har påbörjat rekrytering av ny VD

Nuvarande VD Jessica Stark har tagit beslutet att senare under året lämna sin post som operativ chef och fortsätta lägga sitt engagemang som delägare i styrelsearbetet. Rekryteringsprocessen av en ny VD till startuphubben SUP46 (Startup People of Sweden) har påbörjats.

”Jessica har gjort ett fantastiskt jobb tillsammans med teamet under de här åren och gjort SUP46 till vad det är idag och därmed starkt bidragit till Stockholms position som startup stad. Nu väljer Jessica att sluta som VD, men hon kommer vara kvar som styrelseledamot och ägare. SUP46 har haft en otrolig utveckling sedan starten 2013 och nu söker vi en ny ledare att förädla och utveckla SUP46 mycket starka plattform”, säger styrelseordförande Mikael Ahlström.

Startuphubben SUP46 erbjuder ett ekosystem i världsklass av investerare, rådgivare och partners som förser dess medlemmar ett konkurrenskraftigt försprång. I SUP46 community finns idag redan över 100 av Sveriges mest lovande startups som medlems- och alumnibolag. SUP46 har även utvecklats till en öppen vibrerande mötesplats med över 30 000 besökare och 200 events per år. Under 2017 kommer SUP46 att ytterligare expandera sin medlemsbas av startups utanför Stockholm, för att erbjuda stöd till fler lovande startups från andra delar av Sverige att växa och utvecklas snabbare.

”Jag har fokuserat stenhårt på att som medgrundare och VD vara med och skapa, bygga och utveckla SUP46 sedan hösten 2012, då SUP46 enbart var i sin projektlinda. SUP46 har på kort tid blivit så mycket mer än jag någonsin vågat drömma om och positionerat sig som den främsta startuphubben i Norden. Det har definitivt varit det roligaste och mest utvecklande jag någonsin har gjort och jag känner att jag har överträffat mina mål och ambitioner. Nu känner jag att det är dags för mig att ta nästa steg och anta en ny utmaning. Jag kommer vara kvar som ägare av SUP46 och även sitta kvar i styrelsen. Med den plattform vi har skapat ser jag med tillförsikt fram emot SUP46 fortsatta utveckling och fantastiska möjligheter. ”, säger Jessica Stark.

En rekryteringsprocess har nu påbörjats av en ny VD att leda SUP46 fortsatta resa. Känner du att du vill anta utmaningen kan du läsa mer här: http://sup46.com/challenge och mejla din intresseanmälan hit: challenge@sup46.com

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Jessica Stark, VD och medgrundare av SUP46 AB (Start-Up People of Sweden)

Telefon: +46(0)70-333 32 43

E-mail:jessica@sup46.com

Mikael Ahlström, Styrelseordförande SUP46

Telefon: +46(0)70- 375 89 45

E-mail: micke@sproutpark.com

ABOUT SUP46

Startup Hub SUP46 was founded in 2013 to gather the startup community. Through the world-class ecosystem of investors, advisors and partners, members are offered a competitive advantage. Located in the heart of Stockholm, it is home to more than 55 startups and a natural meeting place for the startup community. Only the most exciting and innovative companies, mainly within tech, are accepted as members.
www.sup46.com

Stora mediebolag, rutinerade investerare, strategiska statliga organisationer och andra respekterade aktörer med erfarenhet av startups stöder SUP46. SUP46s partners är MTGx, Schibsted Growth, Bonnier Growth Media, Northzone, Creandum, Industrifonden, STING (Stockholm Innovation & Growth), Almi Invest, Stockholm Business Region, VINNOVA, AMF Fastigheter, EQT Ventures och Stockholm School of Entrepreneurship. SUP46s sponsorer är CISCO, Microsoft, Jansson & Norin, Grant Thornton, SEB, Nasdaq, Danske Bank och MNDx.

Georgina Varadi

Presskontakt PR & Communications Manager +46734443446