Låt spelet börja – nu lanserar vi Pointagram i App Store

Lite sund konkurrens på arbetsplasten är bara bra. Ingen kan väl förneka att arbetsdagen blir mer spännande om vi kryddar den med lite spel?

När allt kommer omkring handlar produktivitet mer om hur effektivt medarbetarna utnyttjar sin tid än hur mycket tid de investerar i arbetet.

Vem har egentligen bestämt att jobb och spel inte passar ihop?

Människor konkurrerar och tävlar varje dag. Det ligger i vår natur. Då är det väl likadant på jobbet?

Vem simmar eller springer snabbast? Vem tippar rätt fotbollsresultat? Vem är bäst i slutet av veckan? Når teamet försäljningsmålet, och när?

Forskare säger att spelelement på jobbet ökar engagemanget och ger ett omedelbart kvitto på uppnådda resultat. Badgeville är ledande inom business gamification. De hävdar att så många som 91 % av anställda i Amerika upplever att gamification ger en bättre arbetsupplevelse genom ökat engagemang, medvetenhet och produktivitet.

En rapport från callcenter-leverantören LiveOps hävdar att införandet av spelelement som belönar minskar telefontiden med 15 %, samtidigt som försäljningen ökar med 8 % och kundnöjdheten med 9 %.

Om du inte är överbevisad än så är i alla fall vi det! Därför är vi stolta att kunna meddela att Pointagram AB nu finns att hämta i SuperOffice App Store. Pointagram är ett nytt onlineverktyg för gamification som ni kan använda för att skapa inspirerande, engagerande och stimulerande tävlingar för företagets team.

Tävla, motivera, engagera – en roligare arbetsplats

Pointagram har som mål att motivera team och enskilda personer på en arbetsplats eller i privata grupper. Appen är ett nyttigt verktyg för ledare när de vill engagera medarbetarna. Den skapar en trevlig och underhållande tävlingsatmosfär på arbetsplatsen.

Pointagram passar för alla försäljningsorganisationer och är helt integrerad med SuperOffice CRM. Det betyder att all relevant information från SuperOffice automatiskt uppdateras i tävlingen.

I Pointagram kan du själv bestämma tema och kriterier för tävlingen, och du kan definiera vilken slags resultat som ger poäng. Dessutom innehåller den färdiga teman, så att du kan komma igång snabbare. Medarbetarnas prestationer kan belönas med virtuella utmärkelser och alla kan följa med på sina egna och andras resultat via direktuppdateringar.

Klara, färdiga, spela!

Då appen är integrerad med SuperOffice CRM kommer den att uppdatera tävlingen med resultat. Det kan till exempel handla om att uppnå teamets försäljningsmål eller avsluta flest ärenden.

Pointagram har också en mobilapp för iOS och Android. Där kan teammedlemmarna och enskilda medarbetare få aviseringar om sin egen status, men även kommentera kollegornas prestationer, oavsett om det befinner sig på kontoret eller ej.

Det är upp till dig om du vill gratulera eller reta dina medspelare, men det är alltid bäst att vara snäll!

För att göra spelet ännu mer engagerande och interaktivt kan ni använda funktionen Pointagram TV. Då kan alla se resultaten på en stor skärm, med fina dashboards.

Spelet är gratis

Den bästa nyheten är att Pointagram är helt gratis!

Länken mellan appen och SuperOffice (dvs. appen i vår App Store) är gratis.

Reglerna är ganska enkla: så länge företaget inte kör mer än två tävlingar (och 100 interaktioner) samtidigt så är det helt gratis att använda Pointagram som gamification-plattform.

Ta gärna en titt in på vår App Store och pröva Pointagram redan idag.

SuperOffice App Store är en marknadsplats för appar som utökar företagets CRM-lösning och kopplar ihop den med andra affärsapplikationer.

• försäljning