eTRAVELi förstärker ledningen inför fortsatt expansion

Som ett led i den strategiska utvecklingen av eTRAVELi går bolagets nuvarande VD Ralph Axelson över till en ny roll som vice VD. Ny VD blir Mathias Hedlund som varit styrelseledamot i bolaget sedan 2010 och tidigare haft ledande befattningar på Klarna, Eniro och Svenska Spel. Samtidigt förstärks ledningen på flera andra nyckelpositioner.

European Travel Interactive AB (eTRAVELi) är Nordens ledande aktör inom resor online genom ett flertal varumärken som Flygresor, Supersavertravel, Seat24, Travelstart m.fl. Under de senaste åren har bolaget vuxit kraftigt och i samband med att bolaget går in i en ny expansionsfas genomförs ett vd-byte, med Mathias Hedlund i rollen som ny vd, samtidigt som ledningen tillförs ytterligare kompetens.

– Sedan Ralph Axelson var med och grundade eTRAVELi för sju år sedan har bolaget utvecklats till en ledande aktör i den snabbväxande resebranschen genom sitt breda utbud av etablerade varumärken. Bolaget står inför en ny fas som bland annat innefattar en omfattande geografisk expansion, varför en förstärkning av ledningen är aktuell. Vi är glada att Ralph Axelson blir kvar som en drivande kraft i bolaget i en ny roll med fokus på prioriterade strategiska initiativ och integration av genomförda förvärv, säger Erik Strand, styrelseordförande, eTRAVELi.

Tillträdande vd Mathias Hedlund bidrar med gedigen ledarerfarenhet och kunskaper om online, försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Han var tidigare COO på Klarna och dessförinnan vice koncernschef på Eniro samt divisionschef med ansvar för ett flertal affärsområden inom Svenska Spel. Mathias Hedlund är sedan 2010 styrelseledamot i eTRAVELi.

– eTRAVELi fortsätter sin expansion, men nu med mer internationellt fokus. Jag ser fram emot att tillsammans med Ralph och alla medarbetare ta bolaget till nästa nivå, säger Mathias Hedlund, tillträdande VD på eTRAVELi.

Mathias Hedlund tillträder posten som VD den 1 mars, 2014. Till ledningsgruppen har också rekryterats Anders Kedert chef för operations, Henrik Svensson som försäljningschef och Lars Borchardt som IT-chef.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Strand, styrelseordförande eTraveli, Tel: 46 (0) 733 92 98 00 e-mail: erik@estrand.se

Mathias Hedlund, tillträdande VD eTraveli, Tel: 46 (0) 70666 37 58, e-mail: mathias.hedlund@gmail.com

Ralph Axelson, avgående VD eTraveli, Tel: +46 (0) 708 69 29 14, e-mail: ralph.axelson@etraveli.com

• Företagsinformation

• etraveli

Om eTRAVELi

European Travel Interactive AB (eTRAVELi) är en online resebyrå som erbjuder flygbiljetter, hotellbokningar och andra reserelaterade tjänster genom ett flertal varumärken. Under 2012 redovisade eTRAVELi en brutto omsättning på 6,6 miljarder kronor. eTRAVELi representerar varumärkena Seat24, Supersaver/Supersavertravel, Gotogate, Flybillet, Flygvaruhuset, Travelstart, Travelpartner, Budjet och Travelfinder. Bolaget är verksamt i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Ryssland och Nederländerna. eTRAVELi’s huvudägare är Private Equity-fonden Segulah IV, L.P.