Nu finns Sushi Yama även i ICA Maxi Erikslund i Västerås

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2019 07:30 CET

Sushi Yama Express i ICA Maxi Erikslund, Västerås.

Tre blir fyra i Västerås och bägge ICA Maxi-butiker i staden står från lördag 16/11 med varsin Sushi Yama Express, en kombination som har visat sig vara riktigt uppskattad.

Sushi Yama har huserat i Västerås sen länge och restauranger återfinns sen flera år tillbaka i Erikslund Shopping Center och Centra. För snart två år sen öppnade stadens första Sushi Yama Express i ICA Maxi Hälla, nu tar man sig vidare till stadens andra ICA Maxi i Erikslund och idag, lördag den 16 november, öppnar Sushi Yama Express även där.

​​Detta blir den fjärde etableringen i Västerås, men också den fjärde etableringen av en Sushi Yama i koppling till en ICA-butik, endera under huvudkonceptet eller subkonceptet ”Express”. Utöver verksamheterna i Västerås finns Sushi Yama i anslutning till ICA både på Ingelsta Shopping i Norrköping och på Kupolen i Borlänge. Konceptet Sushi Yama i direkt anknytning till en ICA-butik har visat sig vara uppskattat av både handlare och gäster.

​​​- Etableringen i ICA Maxi Erikslund är resultatet av en lyckad etableringen i ICA Maxi Hälla, där vi nu har funnits i nära två år. Det har visat sig att man gärna köper med sig vår sushi i samband med vardagsinköpen och faktum är att gäster boende kring Erikslund har efterfrågat en Sushi Yama just vid ICA, nu hamnar den under samma tak. Vi är övertygade om att restaurangen kommer att vara en populär destination berättar Danny Barsoum – Chief Brand Manager.

​​​ICA Maxi Erikslund öppnade den 17 maj 2006 och i oktober samma år slog ICA Fastigheter Sverige AB upp portarna till köpcentrumet, som för ca fem år sen dessutom utökade sin handelsyta.

​​Restauranger tillhörande subkonceptet Sushi Yama Express har antingen inga eller väldigt få sittplattser och serverar inga varmrätter. Restaurangen i ICA Maxi Erikslund har inga sittplatser och återfinns till höger från huvudentrén.

​Öppning: lördag den 16 november kl. 10.00
​Öppettider: alla dagar 10.00-21.00
​Adress: Traversgatan 12, Västerås
​Telefon: 021-448 52 63

​Mer information:
​Danny Barsoum – PR/Chief Brand Manager
​E-post: press@sushiyama.se
Telefon: +46 (0)10-303 13 43

Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största sushikedja, med över 40 restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola för internutbildning.

Kommentarer (0)

Kommentera