Fotomontage - Sushi Yama Express, Torsplan, Hagastaden.

Sushi Yama öppnar upp på Torsplan

På måndag den 28 november öppnar Sushi Yama sin tredje expressenhet. Kedjan har då 28 verksamma restauranger, varav en är den egna restaurangskolan. Den nya etableringen sker på Torsplan, i nordvästra delen av Vasastan. Torsplan är också en del av nya Hagastaden som är under uppväxt och förbinder Stockholm med Solna.

Hagastaden växer kontinuerlig och den nya restaurangen återfinns i ett nav bestående av både boende, företag och forskning. Fastigheten som Sushi Yama huserar i kommer även att miljöcertifieras, vilket har varit en positiv aspekt då Sushi Yama präglas av ett miljötänk i flera led.

- Vår etablering i Torsplan har varit aktuell sen över ett år tillbaka och vi tror på Hagastaden som ny stadsdel. Projektet är helt rätt i tiden, vilket inte minst märks på fastigheten där vår etablering sker. Byggnaden är extremt säregen, då den är en av få i världen som kommer att miljöcertifieras till den högsta nivån BREEAM Outstanding. Miljön har en stark förankring i vår verksamhet och vi är därför utöver själva området även väldigt positiva till certifieringen, berättar Danny Barsoum – Chief Brand Officer.

Restaurangen på Torsplan är en Sushi Yama Express och kommer att ha 7 sittplatser. Subdivisionen Express är koncentrerad främst till take away, men förser ändå gäster med hela kedjans meny.

Öppettider: måndag till fredag 10.00-20.00, lördag och söndag stängt.
Adress: Norra Stationsgatan 86, Stockholm

Danny Barsoum – PR/Chief Brand Officer
E-post: press@sushiyama.se

Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största sushikedja, med 27 restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola för internutbildning.