WSP blir ny medlem i Sustainable Innovation

Ett av världens ledande konsultföretag, WSP, blir medlemsföretag i Sustainable Innovation. Tillsammans med Sustainable Innovation kommer WSP bedriva projekt som förverkligar en resurseffektiv och hållbar framtid.

De två organisationerna har tidigare samarbetat i scenarioanalyser av godstransporter i Norra Djurgårdsstaden. Analyserna visade bland annat att en framtida satsning på samdistribution av gods med en samlastningscentral skulle ge bytande minskningar av både trafikarbete och energianvändning.

– Genom vårt medlemskap hoppas vi kunna vidareutveckla ett tidigare framgångsrikt samarbete med fler möjligheter till partnerskap och kunskapsutveckling, säger Anna Sander, chef för forskning och innovationsstrategier i WSP Sverige.

– Genom vårt omfattande nätverk av företag, forskare och entreprenörer hoppas vi kunna bidra till fler hållbara affärer för WSP. De har en stor bredd inom hela samhällsbyggandsområdet och särskilt deras kompetens inom transport- och trafikområdet blir en viktig del i vår projektverksamhet, säger Ola Alterå, vd för Sustainable Innovation.

Om WSP

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. De erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har de 32 000 medarbetare på över 500 kontor i 39 länder. I Sverige har de omkring 3 200 medarbetare.

Sustainable Innovation AB driver projekt som visar vägen till ett mer resurseffektivt samhälle med hållbar tillväxt. Vi ägs av Riksbyggen, Vattenfall, Göteborg Energi, JM, Maingate, Fagerhult, Toyota, Stockholmshem, ÅF, Intel, White och nu WSP.