Nyhet -

Hur optimerar man sin kreditgivning? Välkommen till Svea Ekonomis frukostseminarier i Karlskrona 13 maj och Kristianstad 14 maj

På vår seminarieturné genom Sverige under våren har vi bland annat fått en hel del frågor kring Basel III, vad innebär det och hur kommer det att påverka oss företagare? Hur behöver jag agera kring våra kundfordringar för att möta bankernas krav vid finansiering?

På seminarierna reder vi ut frågetecknen kring det och mycket annat rörande din kreditgivning.

Vi kommer också att titta på varför man bör ha en kreditpolicy i sitt företag och vad man ska tänka på i en policy. Vi går också igenom lagar och förordningar och nya förutsättningar på den ekonomiska marknaden idag.

I samband med seminarierna kan vi ta fram en individuell kalkyl för just ditt företag. Där kan du enkelt se hur mycket pengar ni kan tjäna i ert företag genom att snabba upp betalningarna och frigöra kapital.

Gå in på vår hemsida www.sveaekonomi.se och anmäl dig eller ring oss på 08-735 90 00. Våra seminarier är kostnadsfria och håller på mellan klockan 08:30 och 10:30. Tisdag 13 maj är vi i Karlskrona på Eventparlamentet, Skeppsbrokajen 4. Onsdag 14 maj är vi i Kristianstad på Kvarnen, Spannmålsgatan 9.

Efter seminariet har du möjlighet att prata med våra representanter på plats. Du kan också hålla kontakten och ställa frågor till oss via våra diskussionsgrupper på LinkedIn och Facebook.

Varmt välkomna
Svea Ekonomi – On Tour