En ännu friare Forma

Bland Svedbergs nyheter 2019 märks en ny underdel i möbelserien Forma, serien som enkelt plockas ihop så att den passar just ditt badrum.

Möblerna i Forma-serien kan hänga fritt. Högt eller lågt. Tätt eller långt isär. Man kan leka med former och skapa spännande ytor. Det blir mer rymd i badrummet och som en extra bonus blir det mer lättstädat. Det nya skåpet tar väldigt lite plats men erbjuder ändå bra förvaring.

- Vi ser utvecklingen som en hyllning till frihet, berättar Katja som är marknadschef för Svedbergs. Hon säger att känslan ska vara luftig, lite mer svängrum i badrummet helt enkelt.

- Bra för alla men extra skönt om man är flera som ska få plats samtidigt.

Forma-serien kan kombineras med SiD, Svedbergs individual Design. Det innebär extra många val när det kommer till bänkskivor, mått och tillval.

För ytterligare information kontakta:
Katja Eriksson, marknadschef, på telefon +46 73 828 19 71

• Livsstil, mode, fritid

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.