Nyheter för alla badglada

Badkaret blir ofta den självklara mittpunkten i ett badrum. Gemensamt för Svedbergs badkar är omtanken om kvalitet och finish liksom samspelet mellan form och funktion. Årets nyheter är inga undantag.

Ett varmt bad är skön vardagslyx. En avkopplande stund som får oss att komma ner i varv. Svedbergs har allt från enklare badkar till avancerade massagebadkar som tar njutningen till en helt ny nivå.

Även på badkarssidan finns det spännande nyheter. Exklusiva Savon är utformat i det förstklassiga materialet solid surface, med hög slitstyrka och fördelaktiga hygienegenskaper tack vare sitt speciella ytskikt. Rundformade Ume och rektangulära Eno är gjorda i akryl, ett material som håller badkaren fina i många år och gör dem lätta att städa.

Nyheten Reyk i gjutmarmor ger ett skönare bad tack vare materialets värmebevarande egenskaper.

- Gjutmarmor består av kristalliserade bergsmineraler, vilket för tankarna till naturens varma källor. Du får ett skönare bad som dessutom värnar om vår natur. Det säger Katja Eriksson, marknadschef på Svedbergs.

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.