Per-Arne Andersson ny VD och koncernchef för Svedbergs tillträder

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2019 09:05 CET

Som tidigare kommunicerats blir Per-Arne Andersson VD och Koncernchef för Svedbergs, med moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB. Han tillträder som VD den 11 februari 2019.

För ytterligare information kontakta;
Anders Wassberg, styrelsens ordförande, telefon +46 734 27 08 01

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svedbergs i Dalstorp AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

Informationen lämnades för offentliggörande den 4 februari 2019 klockan 9.00 (CET).

Svedbergskoncernen är ett av nordens ledande badrumsföretag. Produktkonceptet omfattar ett sortiment för hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljningen sker under varumärkena Svedbergs och Macro Design. Produkterna säljs både till konsument- och projektmarknaden.
Över 75 procent av produkterna tillverkas i egna fabriker i Dalstorp och Laholm vilket ger fördelar när det gäller flexibilitet, ledtider, logistik och miljö. Produkterna säljs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland och Baltikum.

Kommentera