Smart duschlösning, passar alla badrum.

Serien Forsas vikduschar, från Svedbergs, är smart konstruerade för att passa alla badrum. De olika sektionerna med vikfunktion gör att duschen inte tar någon plats. När duschen inte används fälls helt enkelt sektionerna in mot väggen.

Skapar fria ytor
Den smarta konstruktionen skapar fria golvytor vilket ger mer rymd till hela badrummet. De olika sektionerna går dessutom att kombinera på flera sätt för att passa olika typer av badrum.
– Både profilen och gångjärnen har en smart lyftfunktion som gör det enkelt att öppna och stänga partierna, säger Stefan Svensson på Svedbergs.

Flexibla lösningar
Vikduscharna i serien Forsa går att bygga på många olika sätt. Därför passar de i de flesta badrum, oavsett hur stort eller litet det är. En vikvägg går till exempel att kombinera med en fast skärmvägg, perfekt för ett hörn eller en nisch. Skärmväggen finns i måtten 70, 80 och 90 cm med klarglas. Profilerna går att få i aluminium matt/mattkrom eller aluminium.

Individuellt anpassad
Svedbergs erbjuder också kunderna en guide som gör det enkelt att bygga sin ”egen” Forsa vikdusch.
– Vi har gjort det enkelt att skapa sin individuella lösning. Kunden börjar med att välja utförande följt av glas, profilfärg och avslutningsvis storlek på skärmväggen, avslutar Stefan.

• badrum
  • badrumsinredning
  • badrumsskåp
  • design
  • dusch
  • spegelskåp

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.