De får årets MC-stipendium

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 08:36 CEST

Svedea har för tredje året i rad utlyst ett MC-stipendium som ger en kostnadsfri intensivkurs för mc-körkort. Nu är det klart vilka sex personer som får årets stipendium.

Intresset för årets MC-stipendium har varit rekordstort – Svedea har fått in över 1 000 ansökningar. Sex utvalda personer kommer att få gå en intensivkurs under två veckoslut, 23–25 maj samt
31 maj–3 juni. Utbildningen genomförs i samarbete med i samarbete med BA Trafikskola i Jönköping.

De sex stipendiaterna är:
Edison Qorri, Bandhagen
Johanna Fernström, Mölndal
Johan Persson, Svängsta
Lindah Ganeborn, Kristianstad
My Börjeson, Stockholm
Rolf Olofsson, Mölndal

Svedea inrättade MC-stipendiet 2012 för att bidra till att fler skaffar sig behörighet att köra motorcykel. Stipendiet ger en kostnadsfri intensivskurs för mc-kort och har hittills hjälpt elva personer att ta sig ut på vägarna.

– Under de tre år vi har funnits har vi fått ett mycket positivt bemötande på marknaden och ett stort antal hojåkare har gett oss sitt förtroende. Det känns bra att genom MC-stipendiet kunna ge tillbaka och bidra till att fler får möjlighet att uppleva glädjen på två hjul. Vi ser fram att träffa årets stipendiater i maj och följa dem på vägen mot mc-kort, säger Olle Molin, operativ chef motor på Svedea.

För mer information kontakta:
Olle Molin, operativ chef motor, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se

Svedea är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Plc, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

- Båtförsäkring