Sveland Djurförsäkringar erbjuder hotline för uppfödare

Sveland Djurförsäkringar erbjuder hotline för uppfödare

En egen Hotline och direkttillgång till skadereglerare med hunduppfödning som expertis.

-Sverige har några av världens bästa uppfödare och dem vill vi gärna ha som kunder. Därför har vi spetsat till vårt erbjudande mot dem ytterligare, säger Linda Kreutz, affärsområdeschef för Sällskapsdjur på Sveland Djurförsäkringar.

Sveland Djurförsäkringar är ett ömsesidigt bolag där kunderna är ägare och sätter riktlinjer genom en fullmäktige. 2020 är året då Sveland Djurförsäkringar satsar på svenska uppfödare

-Vi vet vilket otroligt engagemang och passion det finns bland hunduppfödarna i Sverige. De arbetar seriöst med sin avel och det svenska, starka djurskyddet gör att vi kanske har världens schysstaste djuruppfödning. Självklart tycker vi att de alla borde ha sina djur försäkrade hos Sveland Djurförsäkringar och därför har vi skapat ett extra bra erbjudande med personlig service och expertis för dem, säger Linda Kreutz, affärsområdeschef för Sällskapsdjur på Sveland.

Erbjudandet som bolaget vill ge till uppfödarna handlar först och främst om kompetens i personalstyrkan. Uppfödarna ska ha tillgång till de som är experter på hunduppfödning.
- Alla vi som arbetar på Sveland har ett gediget djurintresse men hunduppfödare har en särskild kompetens och vi har satt några av våra mest kunniga i personalen till att svara på frågor specifikt från uppfödarna. På hotlinen ges svar på såväl försäkringslösningar som skador, berättar Linda Kreutz.

Svelands UppfödarHotline gick live den 2/1 och den som är intresserad av Svelands specifika försäkringslösningar för hunduppfödare kan ringa 046-2769350.

Om Sveland

Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt och renodlat djurförsäkringsbolag som grundades 1911. Vi utgör en gemenskap av hängivna djurägare i form av både medarbetare och försäkringstagare. Tillsammans hjälper vi varandra och bidrar till djurs hälsa. Vi hittar alltid rätt försäkring för hunden, katten, hästen och smådjuret.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.