Ackreditering för media till Trial-VM i Borås

Helgen den 6-7 juni arrangeras Trial-VM på Borås Motorstadion. Intresserade representanter från media kan ansöka om ackreditering till tävlingen.

Intresset för motortävlingar är stort och med svenske Eddie Karlsson, som vann EM-titeln på hemmaplan i Borås 2013, med i världseliten tror arrangörerna på uppemot 5 000 åskådare på VM-deltävlingen.

Ansökningar om ackreditering ska skickas till det internationella förbundet, FIM, senast 7 dagar före tävlingen. För ackreditering av TV ska ansökan skickas senast 10 dagar före tävlingen. Se bifogat dokument för regler och information om hur beviljade pass kan hämtas ut.

Ansökan skickas till press.trial@fim.ch

• Motorsport

• svemo
  • trial
  • borås

Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet (Svemo) samlar alla som vill träna och tävla med motorcykel och snöskoter. Förbundet bildades 1935 och består idag av 550 klubbar med tillsammans 125 000 medlemmar över hela Sverige. Våra grenar är motocross, enduro, speedway, isracing, roadracing, dragbike, trial, supermoto, minimoto, sidvagn, snöskoter och isbana/backe.

Annika Pettersson

Presskontakt Sportchef 011-23 10 84