Pressträff för Elitserien i Speedway 19 april

Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet och ESS – Elitspeedway Sverige bjuder härmed in till upptaktsträff inför 2016 års Elitserie i speedway.

2016 innehåller Elitserien i Speedway återigen åtta lag i serien och från scenen kommer Stefan Klemetz att intervjua lagledare och förare angående klubbarnas målsättningar med säsongen, vilka förberedelser man har gjort samt en genomgång av respektive klubbs förartrupp.

Närvarande förare är våra två svenska Grand Prix förare, Andreas Jonsson, Rospiggarna och Antonio Lindbäck, Indianerna samt Greg Hancock, Piraterna.

Vi träffas på Friends Arena tisdagen den 19 april klockan 13:00.

Vi samlas vid Media entrén vid sidan av Entré B vid Gate 2. För parkering hänvisar vi till Arenagaraget på Evenemangsgatan.

För att underlätta vår planering vill vi att ni gör en anmälan till oss med namn på vilka som kommer. Anmälan gör ni senast den 5 april till pernilla.larsson@svemo.se

Har ni frågor kring pressträffen kontaktar ni Jonas Olvenius på telefon 070-6379124 eller per mejl jonas@dackarna.nu

Elitseriepremiären sker den 3 maj, men fighten om 2016 års SM-Guld i speedwayens Elitserie börjar på Friends Arena den 19 april 2016.

Svemo och ESS hälsar er alla varmt välkomna!

• speedway