Vi söker en säljande Affärsutvecklare till vårt team i södra Sverige

Nyhet   •   Aug 12, 2019 10:24 CEST

Svensk Husproduktion AB med huvudkontor i skånska Bromölla grundades 2012. Sedan dess har bolaget vuxit av egen kraft och sysselsätter idag cirka 140 medarbetare, det gör oss till en av landets ledande husleverantörer. Än så länge är vi kanske mest kända för att bygga nyckelfärdiga småhus genom varumärket LB-Hus, men vi kan betydligt mer än så. Vi verkar inom tre affärsområden: Styckehus, Grupphus och B2B. Under 2018, såväl som 2017, utsågs vi till Gasellföretag av Dagens Industri och sedan 2016 har vi högsta kreditrankning från Bisnode, AAA. Med fokus på kundnöjdhet, en tydlig marknadsstrategi och en värdegrund som präglas av samarbete, framåtanda och långsiktighet fortsätter vi nu att vidareutveckla verksamheten. Läs mer om oss på svenskhusproduktion.se och lbhus.se

Vi söker en driven och serviceinriktad Affärsutvecklare till vårt team i södra Sverige. Är du lika skicklig på att bygga relationer som på att skapa affärer? Då kan du vara den vi söker.

Som Affärsutvecklare för Svensk Husproduktion ansvarar du för försäljning av byggsatser och entreprenader till professionella beställare. Du skapar och utvecklar affärer från första kundkontakt till färdigt avtal i samarbete med dina kollegor. Rollen innefattar kundansvar, vilket innebär att du vid sidan av nykundsbearbetning lägger stor vikt vid att underhålla och utveckla relationer med befintliga B2B-kunder. Som Affärsutvecklare för Svensk Husproduktion är du vår kontaktperson fram till avslutad affär/överlämnande då du finns tillgänglig och följer byggnationen.

Hos oss får du jobba med kvalitativ försäljning och långsiktiga kundrelationer. Du utvecklar kontinuerligt ditt externa kontaktnät samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor under genomförandet av byggprocessen. Detta är en rörlig tjänst, så räkna med ca 20 resdagar per år inom din region. Lämplig bostadsort är i något av de sydligare landskapen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ingår i ett team med för närvarande fyra kollegor och rapporterar till Chef Projektutveckling & B2B.

Vi söker dig med några års erfarenhet av affärsutveckling eller motsvarande för småhusindustrin. Du har goda och dokumenterade erfarenheter av försäljning inom bostads- eller byggbranschen. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från entreprenad samt har ett eget nätverk inom byggbranschen. När det gäller utbildning tror vi att du har högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande erfarenhet. Du är kunnig inom försäljning, byggprocessen vid bostadsbyggande samt entreprenadjuridik. Erfarenhet av kalkylering är meriterade. Utöver det har du god datorvana med goda kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver svenska obehindrat och har B-körkort.

Vi erbjuder ett spännande arbete på Svensk Husproduktion, en arbetsplats som präglas av framtidstro och engagemang. Hos oss får du stor möjlighet att påverka och driva frågor tillsammans med affärsmässiga kollegor i vår resa framåt!

Ansökan med CV och personligt brev sänds via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24.