Johnny Ewerstein, projektledare för LIEBHERR World Table Tennis Championships 2018 i Halmstad (till höger) mottog utmärkelsen under Trippus Awards.

Bordtennis-VM vinner innovationspris

På Trippus Awards tilldelades Svenska Bordtennisförbundet och Destination Halmstad priset som årets Innovatör för paketeringen av bokningar, ackreditering och biljettförsäljning till VM i bordtennis Halmstad.

Många stora svenska evenemangs- och mötesarrangörer fanns på plats på Trippus Awards i Stockholm under torsdagskvällen. Bakom galan står Trippus Event Solutions AB, som är ett av de ledande företagen i Sverige på online-hantering av evenemang, kongresser, konferenser, kurser och mässor.

Där tilldelades Destination Halmstad och Svenska Bordtennisförbundet priset Årets Innovatör. Motiveringen löd: ”För en komplett och optimerad funktion av Trippus alla funktioner för att på bästa sätt administrera hela evenemanget i en och samma tjänst.”

Under lag-VM i bordtennis i Halmstad hanteras tusentals ackrediterade spelare, ledare, förbundsdelegater, VIP-gäster samt medierepresentanter i Trippus, inklusive bokningar av boende och transport. Dessutom har biljettförsäljningen för första gången integrerats i systemet.

– Mycket roligt att vi ligger i framkant även här, vilket ligger väl i linje med våra ambitioner om ett hållbart VM arrangemang, säger Svenska Bordtennisförbundets förbundsordförande Petra Sörling.

- Från vårt håll är vi mycket nöjda med samarbetet med Trippus. Vi visste att det skulle bli en resa som vi gjorde tillsammans för att lösa alla utmaningar och därför känns det extra roligt att få ta emot detta pris. Jag vill tacka mina kollegor Peter Johansson och Lena Thimon som arbetat stenhårt för utveckla alla delar i projektet, säger Johnny Ewerstein, projektledare LIEBHERR World Table Tennis Championships 2018 i Halmstad.

Under VM hålls även flera bordtennis-relaterade möten, inte minst konferensen Evenemangssäkerhet 2.0 den 2-3 maj.

Vägen fram till VM

• 22-25 februari: World Team Cup i London, VM-genrep för svenska herrlandslaget