Lottning bordtennis-VM & EM-kval Sverige-Danmark

Lottning bordtennis-VM & EM-kval Sverige-Danmark

Välkommen till Halmstad Arena den 27 februari för lottning av VM i bordtennis och EM-kval mellan Sverige och Danmark.

Den 29 april-6 maj avgörs lag-VM i bordtennis i Halmstad. Redan den 27 februari står det klart vilket motstånd de svenska damerna och herrarna ställs mot. Vid lottningen närvarar representanter från det internationella bordtennisförbundet (ITTF), svenska bordtennisförbundet, (SBTF) och VM-organisationen, samt Halmstads kommun. Senare på kvällen spelar det svenska herrlandslaget EM-kval mot Danmark i Halmstad Arena – ett viktigt genrep inför VM både för spelare och arrangörer. Vi bjuder publiken på fri entré.

Anmälan sker till max.ansbro@svenskbordtennis.se, senast 23 februari. Meddela i anmälan vilka av hållpunkterna du/ni är intresserade av att närvara vid.

Välkommen!

Hållpunkter

14.00 Lottning av VM i bordtennis. På scenen deltar bland andra VM-ambassadörerna Jörgen Persson och Åsa Carlsson.

Ca 15.00 Möjlighet att intervjua svenska spelare och ledare om lottningen.

17.30 Halmstad Arena öppnar för publik med VM-förfest i piazzan.

18.30 EM-kval: Sverige-Danmark

För mer information, kontakta:

Max Ansbro, pressansvarig Svenska bordtennisförbundet
E-mail: max.ansbro@svenskbordtennis.com