Gardshol Wines till Göteborg Vin & Deli

Blogginlägg   •   Apr 24, 2019 06:56 CEST

Hantverksmässiga viner står i fokus hos Gardshol Wines som ställer ut på Göteborg Vin & Deli den 26-27 april! Här får du läsa lite mer om vad Magnus har att berätta om företaget.

Beskriv ert företag med en mening
Vi fokuserar på att hitta viner från små och medelstora vinproducenter i Sydafrika som har fokus på att göra hantverksmässiga viner på ett hållbart sätt.

Vad kommer vi att hitta i er monter?
Ni kommer få möjlighet att prova hantverksmässiga viner från olika regioner i Sydafrika. Om man tycker om portviner så har jag en Cape Tawny från prisbelönta De Krans också.

Vad ser ni för trender i branschen?
Just nu så är det naturviner som är i fokus, framförallt på vinbarer. Personlighet så tror jag mer på de vingårdar som har ett fokus på hållbarhet istället för enbart fokusera på ekologiskt eller biodynamisk odling. En av mina vingårdar har ett uttryck som jag tycker sammanfattar det på ett bra sätt ”ett riktigt bra vin börjar i vingården och en riktigt bra vingård är grundad i en mångsidig och hälsosam ekologisk och hållbar miljö i området”.

Vad dricker du helst? I vilket sammanhang och varför?
Det beror på tillfället men gärna ett glas mousserande innan maten och sen ett glas vitt, rosé eller rött vin till maten. Jag tycker att mat och vin i kombination är otroligt intressant och lägger mycket fokus och tid på att hitta bra kombinationer.

Vem vill du helst ta ett glas vin med?
Ett glas Champagne med Sir Winston Churchill om han hade levt. Jag är väldigt intresserad av historia och att få höra vad Sir Winston Churchill har varit med om hade varit fantastiskt intressant.

Läs mer om Göteborg Vin & Deli

Läs mer om Svenska Dryckesmässor