Premiär för Beerium på en En Öl & Whiskymässa i Göteborg

Blogginlägg   •   Feb 28, 2019 08:36 CET

Vi är glada över att Beerium kommer vara på plats på vår dryckesmässa En Öl & Whiskymässa den 12-13 april för första gången! Här berättar Erik lite mer om bryggeriet, vad dom kommer ha med sig till mässan och pratar trender i branschen.

Beskriv ert företag med en mening
Beerium kraftölsbryggeri är ett litet och lokalförankrat bryggeri som drivs av hantverksidealen ökad förståelse, bättre handlag och högre kvalitet

Vad kommer vi att hitta i er monter? Har ni med er något nytt till mässan?
Då detta blir vår premiär som utställare på Göteborgsmässan kommer vi att ta med det mesta som vi har i vårt batteri. Vår Hazy IPA - "I´ll Sleep when i´m dead" som har fått ett väldigt bra mottagande, vår smakrika brown ale, en American Pale Ale, en västkust-IPA samt några andra, mörkare produkter. Vi planerar även för en liten bubblare som gör att ett besök i vår monter blir ett måste.

Vad ser ni för trender inom branschen?
När det gäller trender inom ölstilar tror jag att det syrliga och sura kommer att fortsätta fånga fler människors intresse. Jag tror även att smakrika och välbryggda öl med lägre alkoholhalt kan bli allt mer populära i ett allt mer flexibelt samhälle. En personlig förhoppning är att fatlagrade produkter kan övervinna den trend av ”bakverksöl” som vi kan se för tillfället.

För den svenska ölbranschen hoppas jag att öppenheten, nyfikenheten och viljan att dela med sig inom branschen fortlever trots det ständigt ökande antalet bryggerier.

Vad dricker du helst? i vilket sammanhang och varför?
Om jag skall njuta av ensamhet och tystnad väljer jag gärna något smakrikt men enkelt, gärna en ESB. Om jag däremot vill dela mina upplevelser med mina goda bryggarkollegor får det gärna vara något mer massivt och komplext som en fatlagrad barleywine eller en imperial stout.

Vem skulle du helst vilja ta en öl med?
Förutom det givna svaret: mina kollegor i Beerium. Annars skulle jag nog vilja säga musikern och låtskrivaren Kjell Höglund - en artist med med ett djup och många intressanta tankar som jag gärna hade delat en öl eller två med...

Läs mer om Beerium här.
Läs mer om En Öl & Whiskymässa i Göteborg här.

Kommentarer (0)

Kommentera