SM i Indoor Skydiving den 13 februari i Bromma, Stockholm

Lördagen den 13 februari tävlas det i Svenska Mästerskapen i Indoor Skydiving för första gången i Sverige. Tävlingen arrangeras av Svenska Fallskärmsförbundet i samarbete med Bodyflight Stockholm. Finska mästerskapen kommer att genomföras samtidigt och totalt är det över 130 tävlande som kommer att tävla i fyra olika tävlingsgrenar. Det tävlas i både artistiska grenar (FF, Dynamic) och formationshoppning (FS och VFS).

Tävlingen är på Bodyflight Stockholm, i Sveriges första vindtunnel. Flygkammaren är 4,3 m i diameter och 22 m i höjd. Av flygkammarens 22 m höjd är 5 m glas där åskådare kan se de tävlande flyga.

Tävlingarna börjar klockan 9.00 lördagen den 13 februari och kommer pågå till senast 18.00. Prisutdelning 20.00.
Fri entré! Adress: Bryggerivägen 16B, Bromma. Se: http://bodyflight.se/hitta-hit/

Varmt välkomna för att se och rapportera från tävlingarna! Vi hjälper gärna er att få fram snygga bilder och ordnar självklart så att ni får intervjua både tävlingsarrangörer och tävlande - efter era önskemål.

Presskontakt för intervjuer och bilder: Lena Kaulanen, tel.nr: 0706-32 25 35, e-post: lena.kaulanen@gmail.com

• svenska mästerskapen
  • bromma