Svenska fallskärmshoppare på World Air Games i Dubai

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 11:41 CET

World Air Games (WAG) 2015 pågar mellan 1 och 12 december i Dubai, Förenade Arabemiraten. WAG motsvarar OS i flygsport. Alla tävlanden är inbjudna av FAI - World Air Sports Federation, som är arrangör. På evenemanget deltar 1200 tävlanden från 56 länder. Det finns totalt 9 tävlingsgrenar på WAG 2015 varav fallskärmshoppning är en.

Den svenska truppen för fallskärm består av

Stefan Burström (Canopy Piloting)

Orion Freefly: Isac Östman, Marie Sjödin and Tommy Gustavsson (Friflygning)

Team Entangled: Jonas Nilsson, Lars Eriksson och Henrik Norin (Kalottformation)

Lars Eklund, Daniel Hagström (Speed skydiving)

Invigningen av WAG 2015 den 3 december var mycket väl genomförd och lockade 4000-5000 åskådare. En av Dubais prinsar, Sheikh Hamdan Bin Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, som själv är fallskärmshoppare, är en av tävlingens sponsorer.

För tävlingsresultat i fallskärmsgrenarna, se:

Kort filmklipp från invigningen, se:

Nyhetsfoto: Team Entangled tävlar i kalottformation för Sverige. Här ser ni laget under WAG-invigningen. Foto: Narit Pidokrajt

Text: Narit Pidokrajt

Kommentarer (0)