Från enskild firma till aktiebolag

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2016 14:01 CET

Alltsedan vår verksamhet startade för 62 år sedan har Svenska Standardbolag AB hjälpt till med att bilda aktiebolag vid övergång från enskild firma till aktiebolag.

Den övervägande delen företag som nyregistreras hos Bolagsverket är numera aktiebolag. Det är dock fortfarande vanligt att starta med enskild firma för att övergå till aktiebolag när verksamheten tagit fart. Det är många som funderar över om/när det kan vara dags att byta till aktiebolag. Ofta visar det sig vara läge omgående, ibland är det bättre att vänta. Beroende på hur företaget ser ut finns det som regel ett flertal saker att tänka på, till exempel vad som ska göras med eventuella expansionsmedel, periodiseringsfonder, räntefördelning, hyresavtal etc.

Kontakta oss

Om du står i valet och kvalet, kontakta oss så kan vi titta på hur företaget ser ut och om det är läge för aktiebolag. Vi hjälper dig att besluta om övergång från enskild firma till aktiebolag.

Falun (HK) 023 – 79 23 00
Stockholm 08 – 23 41 15