Nyhetsbrev december 2014

Nyhetsbrev december 2014

Glöm inte anmäla er till Bilsportgalan
Efter sju år är det återigen dags för tidningen Bilsport och Svenska Bilsportförbundet att inta Victoriahallen och gemensamt arrangera årets motorfest – Bilsportgalan. Lördagen den 24 januari blir det medaljutdelningar, god mat och galafest.

Bilsportgalan arrangerades första gången 2004 och har sedan dess anordnats på olika platser runt om i landet, senast i Norrköping.
– I år återvänder vi till Victoriahallen och Stockholmsmässan i samband med Stockholm Motor Weekend. Här arrangeras tre mässor som arrangeras under samma helg: MC Mässan, Stockholm Lifestyle Motor Show och Bilar som jobbar, säger Jörgen Ekwall, marknadsansvarig på Svenska Bilsportförbundet.

Lördagen den 24 januari startar prisutdelningen under Stockholm Lifestyle Motor Show och på kvällen blir det gala med högklassig underhållning i Victoriahallen. Där presenterar tidningen Bilsport och Svenska Bilsportförbundet sina främsta utmärkelser.

Medaljer för tävlingsåret 2014 delas ut för SM, RM och NEZ under eftermiddagen och kvällen. Under galan hyllas även pristagarna av Bilsport Award, som utses av tidningen Bilsport.
– Med Bilsport Award vill vi premiera och stimulera svensk motorsport. Priset instiftades 1997 och delas ut i tolv kategorier, berättar Camilla Sjöberg, vd på Förlags AB Albinsson & Sjöberg som ger ut tidningen Bilsport.

Racingstjärnan Rickard Rydell presenterar traditionsenligt vinnaren av Rydell Special Award, som går till en ung talangfull racingförare och under kvällen delas även priser ut i de tre minnesfonder, Ronnie Peterson, Robert Essebro och Anecto som finns kopplade till Svensk Bilsport.
– Det blir verkligen en heldag på Stockholmsmässan när alla medaljörer för 2014 ska hedras, både de som vunnit på hemmaplan och de som lyckats internationellt, säger Jörgen Ekwall.

Glöm inte anmäla er till vinterns motorhändelse på www.bilsportgalan.sbf.se!

Tidningen Pole position i PDF-format

I mitten av december kom det årliga licensutskicket med inbetalningskort för 2015 års licens ut till Svensk Bilsports licenserade medlemmar och med årets utskick följde även en del nyheter.
Med utskicket kom en fylligare tidning, Pole position, ett magasin med läsvärda texter från och om olika delar av bilsportrörelsen samt en rad erbjudande från samarbetspartners och annonsörer. Missade du den så kan du hitta den här i nyhetsbrevet som bifogad PDF.

Missa inte årets sista videoblogg

Under julledigheten dyker den upp. Årets sista videoblogg med Christian Holmudd. Där summerar han året som gått och blickar fram mot det kommande. Efter det gör SBF-play lite uppehåll men den 27 januari är SBF-play magasin tillbaka.

Erbjudande från Westbay till Svensk Bilsports medlemmar

Nu har du möjligheten att ta del av ett exklusivt och tidsbegränsat erbjudande som bara är riktat till medlemmar i Svenska Bilsportförbundet. Westbay Trailers AB är sedan ett år tillbaka officiell leverantörspartner till förbundet och nu har vi förlängt samarbetet ytterligare ett år.
Du erbjuds köpa vår populära biltransport Raceliner i en särskild variant framtagen just för er medlemmar. Vagnen kommer utrustad med precis den utrustning som behövs för att enkelt transportera tävlingsbilar till och från tävling eller träning. Modellen Raceliner togs fram för att enkelt kunna frakta låga bilar på ett smartare sätt än konventionella biltransporter. Eftersom hjulen placerades under flaket så kunde flakbredden ökas till 2100 mm. Flera fina funktioner kom som en bonus, exempelvis, dörrarna går alltid att öppna, man kommer åt hjulsurrningar och vagnen kan trucklastas från sidan. Vagnen klassas som flaksläpvagn med tippfunktion och inte som täckt biltransport.

Flakmått: 5200x2100 mm Innerhöjd: 1500 mm Totalvikt: 2600 kg eller 3500 kg Maxlast: 1650 kg eller 2390 kg Chassi: Tvåaxlad (2600 kg) eller treaxlad (3500 kg).
Vagnarna är nedsatta med ca: 15 000 och erbjudandet gäller fram till sista januari.
För mer information, ring, 0490-30090

God Jul & Gott Nytt År

Svenska Bilsportförbundets styrelse och kansli önskar alla medlemmar, klubbar, distrikt, samarbetspartners och övriga en riktig God Jul & Ett Gott Nytt År.

Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden, Rallycross i Höljes) eller EM (Dragracing i Tierp och Karting i Kristianstad ).