Nyhetsbrev februari 2011

Kvitton i original
Till reseräkningar som skickas in till kansliet måste kvitton i original bifogas.

Taxikort för 2011
Till de som har förtroendeuppdrag inom SBF kommer Taxikorten för Taxi 020, år 2011 att skickas hem inom kort. Vi har inväntat Taxi Kurirs kort för 2011, men de är försenade och har meddelat att 2010 års kort gäller tills de nya kommer.
Övriga intresserade i rörelsen kan hos Taxi 020 referera till SBF och maila namn och adress till Kundservice@taxi020.se så erhålles ett förmånskort som ger ca 5% rabatt på taxiresorna. Förmånskortet skall visas upp innan påbörjad resa.

Licensavdelningen stängd 11 mars
Delar av personalen på kansliet befinner sig på utbildning fredagen den 11 mars. Bland annat är licensavdelningen stängd - vilket betyder att du bör hämta din licens i god tid innan helgen den 11-13 mars.

75-års Eventkit
Årets Roadshow är utökad med en stor trailer och en VW Transport, förutom den VW Crafter som nu varit med i ett par år. Det gör att Roadshow finns i tre nivåer, där trailern kör till event efter förutbestämt schema.
Den VW Transport som finns för att lyfta evenemang och som är lastad med tält, beachflaggor, banderoller, disk, broschyrställ, TV med mera, finns att hyra för 5000 kronor. Förutsatt att klubben ansöker om projektpengar från Idrottslyftet utgår ett bidrag på 15 000 kronor. Hyreskostnaden är till för att täcka kostnader för underhåll av materialet i bilen. För mer information om eventbilarna se här.

Fyll Jubileumssajten
www.75.sbf.se är adressen där all information om jubileet samlas. Där finns tidslinjen där flera händelser redan är inlagda - både stort och smått. Gör slag i saken du också och lägg in texter, bilder, filmer och dokument. Tidslinjen är början på ett stort, unikt digitalt arkiv för vår stolta sport där vi alla kan bidraga.

Gilla oss på Facebook
Sedan en tid tillbaka finns Svenska Bilsportförbundet på Facebook. Har du inte redan gått med är det dags - ett medlemskap i Facebook är helt gratis. Efter att du gått med - och gillat oss - kan du ta del av korta nyheter, lägga in egna sådana och ge kommentarer.

Presskitet att använda
Samtliga distrikt har under sina årsmöten fått en presentation av det presskit som tagits fram. I detta finns stegvisa och konkreta instruktioner samt mallar för att skriva både pressinbjudan och pressrelease. Materialet finns också att tillgå på hemsidan
Distriken uppmanas att meddela vilka pressansvariga som utses för jubileumstävling och budkavle till annemo.friberg@sbf.se för att vi ska kunna bilda ett nätverk under jubileumsåret. Tillsammans kan vi uppnå målet att få mer utrymme i media - inte minst lokalt.

Svenska Bilsportförbundet har som ändamål att främja och administrera landets bilsport, både som bredd- och elitverksamhet. Totalt har drygt 20 000 förare giltig tävlingslicens, och antalet licensierade funktionärer är ungefär lika stort.
Antalet medlemmar som tillhör klubbar anslutna till Bilsportförbundet är cirka 107 000, fördelade på 470 klubbar. Sedan 1962 är Svenska Bilsportförbundet medlem i Riksidrottsförbundet.
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM eller EM.