Pressträff torsdag 25 september kl 15:30

Inbjudan till pressträff med:
Team Jennifer Jones, Kanada, OS-guld 2014 och
Team AllTele/Sigfridsson, Sverige, OS-silver 2014

Stockholm Ladies Curling Cup i Danderyd har samlat det överlägset bästa startfältet i tävlingens historia. Åtta av de tio bäst rankade curlinglagen i världen kommer till Danderyds Curlinghall 26-28 september 2014 för att tävla om 250.000 kronor och viktiga poäng på World Curling Tour.

– Tävlingen har funnits i många år men har i år ett sensationellt starkt startfält, troligtvis det starkaste av alla damtävlingar på hela världstouren. Det innebär att flera av våra svenska topplag får mäta sig mot världstoppen på hemmaplan och jag är helt säker på att det skapar ännu mer motivation för framtida satsningar, säger förbundskapten Peja Lindholm.

Totalt 20 lag finns med i startfältet där Team Jennifer Jones, Kanada och Team AllTele/Sigfridsson, Sverige utmanas av bl.a: världsmästarinnorna 2014 Team Binia Feltscher från Schweiz och VM-silvermedaljörerna 2014, Team Rachel Homan från Kanada.

Det svenska motståndet leds av Team AllTele tillsammans med ytterligare fyra lag. Startfältet kompletteras med topplag från Skottland, Schweiz, Japan, Sydkorea, Tyskland och Ryssland.

Vid inbjuder nu till en unik pressträff där båda finallagen från OS i Sotji 2014 finns på plats

Datum och tid: Torsdag 25 september, 15:30
Plats: Danderyds Curlinghall, Rinkebyvägen 6, Danderyd, Stockholm
O.S.A till Stefan Lund, helst senast onsdag 24 september kl 15:00,
E-post: stefan.lund@curling.se  |  Tel. 070-209 22 95

Du får träffa:
Team AllTele/Sigfridsson, Sverige. OS-silver i Sotji 2014
Team Jennifer Jones, Kanada. OS-guld i Sotji 2014
Sveriges förbundskapten Peja Lindholm
Anette Norberg. OS-guld 2006 och 2010 samt ambassadör för SLCC

Mer info om Stockholm Ladies Curling Cup 26-28 september 2014 hittar du på www.slcc.se

Sammandrag från OS-finalen 2014

Stockholm Ladies Curling Cup (SLCC) arrangeras av Stocksunds Curlingklubb och Djursholms Curlingklubb med stöd av Svenska Curlingförbundet och har under de senaste åren utvecklats till en av de största curlingtävlingarna i Europa, en medveten satsning för att öka intresset för sporten och för att ge svenska damlag bästa möjliga motstånd på hemmaplan.