Landsvägs-SM: Lisa Nordén, svensk linjemästare och August Höglund, juniormästare i Båstad idag

Pressmeddelande   •   Jun 29, 2019 18:54 CEST

August Höglund tog hem herrjuniorernas mästartitel på SM linje 2019

Det blev förhandstippade Lisa Nordén från HiQ Sports Club som tog hem SM-guldet i Båstad på linje-SM idag, den tuffa banan passade henne väl. Hanna Nilsson, Åhus CK, tog silvermedaljen och Nathalie Eklund, Stockholm CK tog hem bronsmedaljen.

Bland herrjuniorerna försvarade August Höglund, Idrottsklubben Hakarpspojkarna mästartröjan. Hjalmar Klyver från arrangörsföreningen CK Bure tog silvret och Kalle Berglund, Södertälje vann ett brons.

SM Herr elit startar i morgon kl 12.00 och livesänds på solidsport.com/scf där även reprisen på dagens damelitlopp  kan ses.

Resultatlistor finns att hämta här. http://resultater.cyklingdanmark.dk/mobilstillingen.php?id=1270&liverace=1&runder=0&klasse=0&viewtype=total

Mer information: Mikael Jersby, Cykelklubben Bure, tfn 076-649 29 55, Mikael.jersby@ckbure.se.

Svenska Cykelförbundet (SCF) är ett av landets äldsta specialidrottsförbund, bildades redan år 1900. SCF består av 20 distriktsförbund, över 465 föreningar med 55 000 medlemmar. Runt 5000 cyklister per år tävlar i någon av de sju grenarna landsväg, mountainbike, Cykelcross, BMX, Paracykel, Trial. Läs mer på Svenska Cykelförbundets hemsida, scf.se.