Landsvägs-SM: Lisa Nordén, svensk linjemästare och August Höglund, juniormästare i Båstad idag

Det blev förhandstippade Lisa Nordén från HiQ Sports Club som tog hem SM-guldet i Båstad på linje-SM idag, den tuffa banan passade henne väl. Hanna Nilsson, Åhus CK, tog silvermedaljen och Nathalie Eklund, Stockholm CK tog hem bronsmedaljen.

Bland herrjuniorerna försvarade August Höglund, Idrottsklubben Hakarpspojkarna mästartröjan. Hjalmar Klyver från arrangörsföreningen CK Bure tog silvret och Kalle Berglund, Södertälje vann ett brons.

SM Herr elit startar i morgon kl 12.00 och livesänds på solidsport.com/scf där även reprisen på dagens damelitlopp  kan ses.

Resultatlistor finns att hämta här. http://resultater.cyklingdanmark.dk/mobilstillingen.php?id=1270&liverace=1&runder=0&klasse=0&viewtype=total

Mer information: Mikael Jersby, Cykelklubben Bure, tfn 076-649 29 55, Mikael.jersby@ckbure.se.