Rösta fram Årets Postcyklist 2018

Årets Postcyklist är ett årligt stipendium som delas ut till en kvinnlig och en manlig cyklist för framstående prestationer inom cykelsporten. Priset (tidigare Postryttaren), instiftades 1983 och delas idag ut av PostNord, huvudsponsor till Svenska Cykelförbundet.

Inom varje gren nomineras seniorcyklister som under året har nått internationella framgångar av en arbetsgrupp bestående av representanter från Svenska Cykelförbundet och PostNord. Genom webbomröstning utses två vinnare som får utmärkelsen Årets Postcyklist 2018.

De nominerade är:

Mountainbike
Ida Jansson (XCO)
Ottilia Johansson (DHI)
Ella Holmegård (XCE)
Anton Olstam (XCE)
Felix Beckeman 4X

Landsväg
Lucas Eriksson
Emilia Fahlin
Gustav Höög

Paracykel
Anna Beck
Louise Jannering

Trial
Nadine Kåmark
Joacim Nymann

Bana
Gustav Johansson

Via länken nedan kan du rösta fram den du vill ska få ta emot PostNords statyett och pris. Omröstningen pågår tom den 15 oktober.

Till webbomröstningen ”Årets Postcyklist 2018”.

Svenska Cykelförbundet (SCF) är ett av landets äldsta specialidrottsförbund, bildades redan år 1900. SCF består av 20 distriktsförbund, över 465 föreningar med 55 000 medlemmar. Runt 5000 cyklister per år tävlar i någon av de sju grenarna landsväg, mountainbike, Cykelcross, BMX, Paracykel, Trial. Läs mer på Svenska Cykelförbundets hemsida, scf.se.

Mats Hult

Förbundskapten Trial Trial +46 70 321 59 75