Svenska mästerskapen i Trial avgörs i Tranemo Centrum lördag 17/6

Under lördagen den 17/6 kommer svenska mästare i trial att koras i Tranemo Centrum, starten går klockan 13:00 och det är tre varv på en femsektionsbana som ska avverkas.

På plats kommer den regerande svenska mästaren Joacim Nymann, tävlandes för Kinds Go Green Cykelklubb att vara men även Nadine Kåmark, Rävlanda/Hindås Cykelklubb som inte tävlar i en klassisk damelit klass utan har fått dispens och tävlar mot herrjuniorerna.

Arrangörsföreningen, Tranemo Cykelsällskaps egna Rasmus Lidén, som tog en bronsmedalj under förra årets SM, är med och slåss om medaljerna i juniorklassen även i år.

För mer information, kontakta Stefan Lidén, Tranemo Cykelsällskap, tfn: 0731-53 71 40 eller se inbjudan

Plats:
Tranemo Centrum start 13:00

Kontakt:

Stefan Lidén stefan@mst-tranemo.se 073-1537140.

Vid behov av film– och bildmaterial kommer Niklas Wallner från Svenska Cykelförbundet att finnas på plats och kan leverera detta efter tävlingen. Tfn: 070-399 63 69.

Detta är trial:

Utmaningen i trial är att ta sig över grupperade sektioner utan att sätta foten i marken eller med någon del av cykeln (med undantag av hjulen) vidröra marken eftersom detta medför straffpoäng. Efter att ha genomfört sektionerna, är det den cyklist som har minst antal straffpoäng som förklaras som vinnare. De vanligaste hjulstorlekarna som används inom sporten är 18, 20, 24 och 26 tum. Läs mer här.