Helgens internationella resultat

I helgen avgjordes EM i Rock'n'Roll och World Master i Boogie Woogie i Genève, Schweiz

I Rock'n'Roll representerades Sverige av syskonen Anton och Johanna Jansson, Ena Bugg & Swing, Enköping. Detta var syskonens andra mästerskap och de slutade på en 26:e plats. Vann gjorde Vitezslav Horak och Sandra Chudomska från Tjeckien. Om två veckor, den 27 oktober, avgörs VM i Rock'n'Roll i Moskva där Anton och Johanna samt Jimmy Järveqvist och Emma Jonsson, Dansklubben Mälarbuggarna Eskilstuna, tävlar för Sverige.

I Boogie Woogiens första World Master-tävling för hösten tävlade fem svenska par. Bäst lyckades Jesper Boberg och Sara Victorin, Dansklubben Mälarbuggarna, Eskilstuna, som slutade 5:a. Vann gjorde de regerande världsmästarna Torbjörn Solvoll Urskog och Susanne Barkhald Sandberg från Norge.

Rock Main Class
26:a Anton Jansson - Johanna Jansson

Boogie Woogie Main Class
5:a Jesper Boberg - Sara Victorin