Uttagna dansare till VM i Boogie Woogie

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2013 11:11 CEST

16-17 augusti går VM i Boogie Woogie av stapeln i Stuttgart, Tyskland. Sverige har totalt 14 startplatser till mästerskapet, fördelat på de tre åldersklasserna. Varje land har tre garanterade platser i respektive åldersklass. Sverige har dessutom två extra platser i main class och juniors, samt en extra plats i seniors då vi har par bland de tio bästa på världsrankinglistan. Uttagna par till världsmästerskapet är:

Main class:

Pontus Persson & Isabella Gregorio

Jonathan Haug & Elin Hellberg

Rasmus Holmqvist & Tove Holmqvist

Jesper Boberg & Sara Victorin

Benjamin Österlund & Angelica Källström

Juniors:

Matej Dujakovic & Cajsa Weinemo

Pontus Spelmans & Lena Magnusson

Nils Andrén & Jennifer Dolleris

Odin Willig & Emma Lindh

Simon Bodin & Emelie Hammarberg

Seniors:

Bobo Ostojic & Helena Millqvist

Joakim Palmberg & Maria Moberg

Claes Bergström & Ann-Catrin Bergström

Olle Wijk & Ann-Catrin Johansson

Med till tävlingarna åker också coacherna Mats Ivarsson, Tobias Jäderqvist, Henric & Joanna Stillman samt Linus Axelsson och Johanna Johansson som kommer rapportera från tävlingen och avlasta coacherna.

Till helgen hålls ett sista läger på Hammarö för finslipning inför VM. Tränare är just Mats, Tobbe, Hence och Jojo och förhoppningen är att peppa det uttagna landslaget till fullo. Samtliga juniorpar gör sitt sista VM i juniorklass och är därför riktigt hungriga på en bra placering.

Följ gärna DSF’s facebooksida för löpande rapportering från tävlingarna https://www.facebook.com/svenskadanssportforbundet