Informationsmöte i Gävle- avd. Gävleborg

Informationsmöte i Gävle- avd. Gävleborg

Svenska Downföreningen är en ideell förening som jobbar för att öka kunskapen om Down syndrom och driver påverkansarbete för full delaktighet och självbestämmande för personer med Down syndrom. Är du intresserad av att veta hur vi i avdelning Gävleborg arbetar för dessa saker?

Nätverk Gävleborg har funnits under ett antal år, och haft både återkommande evenemang, som Internationella Downsyndrom-dagen och sommargrillfest, men även spontana engångshändelser, t.ex. picknick ni Borgarparken i Hudiksvall. 2015 slog vi till med en stor medlemsaktivitet på Järvzoo som avslutning på året. 2016 avslutade vi med bad på Hällåsen i Söderhamn där det bjöds på korv med bröd, skinkmacka, glögg lussekatter och pepparkakor och som pricken över i, finfina tårtor med vår logga på.

Vårvintern 2016 gick vi från att vara ett lokalt nätverk till att bilda en underavdelning i Svenska Downföreningen. Även om vi är stolta över vad vi har åstadkommit i vår lokalavdelning, så kan vi hela tiden bli bättre.

Har du tips och idéer som du vill dela med dig av?

Är du inte redan medlem, men är nyfiken på vår förening och vill veta mer?

Är du sugen på go'fika och en pratstund?

Kom då till vårt informationsmöte.

Vi har möten på flera orter, ange därför vilket datum som ni tänker delta, antal som kommer, om ni vill ha kaffe, te eller saft. Meddela också om ni har allergier.

mvh Styrelsen i avd. Gävleborg