SEMINARIUM Hur möjliggör vi för starka elevråd i gymnasiesärskolan?

Sveriges elevråd - SVEA tror att eleverna själva är de som bäst vet hur det är att gå i skolan. Det behövs struktur och mer kunskap kring hur elever med erfarenhet av att gå i gymnasiesärskolan kan organisera sig i demokratiska forum! Ett starkt elevråd ger elever och vuxna en given plats att prata om hur skolan fungerar och tillsammans förbättra den.

Välkommen på frukostseminarium onsdagen den 31e januari om elevråd i gymnasiesärskolan.Oliwer Karlsson projektledare för ALLA UNGA kommer dela erfarenheter kring delaktighet och inflytande i särskolan. kommer delge verktyg och metoder för att organisera elevråd samt lyssna på ett panelsamtal mellan:

- Josefin Ström, förstelärare Lindeparkens gymnasiesärskola
- Therese Lindahl & Eva-Lisa Andersson, rådgivare Specialpedagogiska skolmyndigheten
- Jakob Amnér, förbundsordförande Sveriges elevråd – SVEA
- Caroline Helmersson Olsson (S), Riksdagsledamot Utbildningsutskottet

Varmt välkomna!
TILL ANMÄLAN
Felicia Gonzalezfelicia.gonzalez@svea.org
Press:
Therese Danielssontherese.danielsson@svea.org

Övriga frågor:
info@svea.org
När och var?
Onsdag 31 januari,
08.30-09.45
Vi öppnar 08.30 för
registrering och frukost!
Seminariet börjar 08.45.

Studentpalatset,
Norrtullsgatan 2
113 29 Stotckholm
Om projektet Sveriges elevråd - SVEA vill att alla elever ska ha möjligheten att påverka sin skolgång. Drömskolan är ett projekt som tillsammans med elevråd, lärare, experter inom gymnasiesärskolan utforskar hur elevråd kan organiseras bättre och mer demokratiskt. Material och verktyg är framtaget tillsammans med elever från gymnasiesärskolan. Vi är övertygade om att genom att dela erfarenheter och arbeta fram material och metoder kommer elevråden bli starkare!
© 2018 Sveriges elevråd – SVEA. | Norr Mälarstrand 24 | 112 20 Stockholm | info@svea.org | 08 562 788 00