Damernas elitkval avbryts

Presskontakt: Klas Pettersson tel 08-27 32 50, 070-222 68 28, e-post info@innebandy.se Mer innebandy: www.innebandy.se Svenska Innebandyförbundets tävlingskommitté (TK) har beslutat att avbryta kvalet till damernas elitserie. Detta eftersom det redan står klart vilka lag som vinner kvalgrupperna och därmed är klara för elitseriespel kommande säsong. Det är redan klart att kvalserierna vinns av HIBK Skellefteå (grupp 1) och IFK Kumla IBK (grupp 2) och det är därmed dessa två lag som tar elitserieplatserna. De kvarvarande matcherna i kvalprogrammet kommer inte att spelas. Tydliggörande kring matchtider i semifinal 5 De femte, eventuella, semifinalmatcherna i herrarnas slutspel (Warberg-AIK resp Pixbo Wallenstam-Jönköping) kommer att spelas 1 april med matchstart klockan 16.10. Slutspelet fortsätter På torsdagen spelas andra matchen i herrarnas semifinalserier. AIK möter Warberg hemma i Solnahallen och Jönköping gästas av Pixbo Wallenstam i Idrottshuset. AIK och Jönköping vann den första matchen. AIK-Warberg direktsänds i SVT24. Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare.