​Innebandyfesten flyttar till Växjö 2019

Påskhelgen 2019, den 19-21 april, blir det innebandyfest i Växjö med Fortnox Arena som huvudarena, då SM-medaljerna för ungdomar och juniorer kommer fördelas.

Visste du att?
- Innebandyfesten, SM-slutspelet för ungdomar och juniorer 16-17-18 år har arrangerats sedan 1995. Totalt deltar 24 lag i fyra olika klasser i Innebandyfesten. Växjö arrangerade Innebandyfesten 2016.

- Innebandyfesten 2018 arrangeras kommande helg den 13-15 april i IFU Arena, Uppsala.

Citat

- Vi är otroligt stolta över att återigen vara värdstad för Innebandyfesten. Det är ett evenemang där Växjö får chans att ytterligare befästa sin position som en viktig innebandystad. Med en av Sveriges modernaste arenor, Fortnox Arena, och klubben Växjö Vipers engagemang har Växjö möjlighet att visa upp sig för framtidens innebandystjärnor, säger Eva Johansson, ordförande i kultur- och fritidsnämnden, Växjö kommun.

- Vi ser fram emot att, efter det mycket lyckade U19-världsmästerskapet förra året, nu få möjlighet att återkomma till Växjö under påskhelgen 2019.Växjö visar på ett stort engagemang och stora ambitioner både för arrangemang och som innebandystad, säger Svensk Innebandys generalsekreterare, Göran Harnesk, om beslutet om att förlägga Innebandyfesten i Växjö

- Fantastiskt roligt att återigen få arrangera Innebandyfesten vilket alltid är en absolut höjdpunkt under innebandyåret. Tillsammans med Växjö Kommun kan vi i Växjö Vipers garantera samtliga deltagare bästa tänkbara förutsättningar. Vi ser fram emot att få kora Svenska Mästarna 2019 i Fortnox Arena, avslutar Växjö Vipers klubbchef, Stefan Angeskog, om det kommande arrangörskapet.

Ytterligare kommentarer:

Eva Johansson, ordförande i kultur- och fritidsnämnden, Växjö kommun, tfn 0709-912087

Stefan Angeskog, Klubbchef Växjö Vipers, tfn 0708-39 83 54

Magnus Nilsson, Arrangemangsansvarig Svensk Innebandy, tfn 0760-38 20 41

Mer information om Innebandyfesten 2018:

www.innebandyfesten.se

Historik/tidigare spelorter/SM-medaljörer: