Korvbrödsbagarn sponsrar Svensk Innebandy

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 13:00 CET

Nu startar Korvbrödsbagarn sin satsning inom ungdomsidrotten, där de går in som officiell kompis till Svensk Innebandy. Avtalet sträcker sig fram till sista juli 2013 med option till förlängning.

Sponsorskapet innebär att Korvbrödsbagarn kommer aktivera sig vid ett flertal turneringar, läger och cuper under vår och sommar, där bland annat NewBody Cup och SM-finalen i Malmö blir några av stoppen.

- Korvbrödsbagarn har i alla tider varit ett självklart inslag på olika idrottsarenor och vi brinner för ungdomsidrott och vet att våra kunder har ett lika starkt engagemang som vi. Våra varumärkesvärden går i linje med lagidrotten och speciellt med innebandy där fair play är en viktig del, säger Lars Olander, marknadschef Korvbrödsbagarn.

Maskotarna Orvar och Börje kommer att synas i dessa sammanhang med uppdraget att uppmärksamma schysstare spel och kompisanda på planen. Korvbrödsbagarn kommer också erbjuda publik och spelare såväl tävlingar som aktiviteter och möten med landslagsspelare. Fokus blir att lyfta vikten av att vara en bra lagspelare och bra kompis.

- Inom Svensk Innebandy jobbar vi med begreppet: ”Innebandyn – Tillsammans.” Det innebär att vem som helst ska kunna utföra sporten oavsett vem man är och var man finns. Korvbrödsbagarns stöd gör det möjligt för folksporten innebandy att ytterligare betona dessa viktiga aspekter, säger Svenska Innebandyförbundets generalsekreterare Göran Harnesk.

Korvbrödsbagarn grundades 1957 och bageriet i Örebro är idag ett av Europas största specialbagerier för korv- och hamburgerbröd. Korvbrödsbagarn är ett av flera varumärken som ligger i Lantmännen Unibakes produktportfölj, Lantmännen Unibake ingår i Lantmännen-koncernen.

Svensk Innebandy är en benämning på ett avtalsbaserat samarbete mellan Svenska Innebandyförbundet (SIBF) å den ena sidan och Föreningen Svensk Elitinnebandy (”SEI”) som representant för elitföreningarna på herr- och damsidan å den andra sidan. Syftet med samarbetet är att SIBF och SEI gemensamt ska verka för att utveckla den svenska innebandyn.

För mer information, kontakta:
Lars Olander, marknadschef Korvbrödsbagarn, Lantmännen Unibake: 019-30 83 00
Göran Harnesk, generalsekreterare Svenska Innebandyförbundet: 08-514 274 30