Sverige arrangerar U19-VM 2015

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 18:17 CET

På torsdagen beslutade det Internationella Innebandyförbundet (IFF) att det blir Sverige som arrangerar U19-VM för herrar 2015. Mästerskapet kommer att förläggas i Helsingborg.

Slovakien och Polen sökte också U19-VM 2015 men det blev Sverige som fick turneringen.

- Vi är både glada och tacksamma att få förtroendet att för första gången arrangera U19-VM i Sverige. Vi ser arrangemanget som en del att kunna lyfta innebandyn såväl nationellt som internationellt, säger Svensk Innebandys ordförande Tomas Engholm och fortsätter:

- Nu har vi en mycket spännande tid framför oss med senior-VM i Göteborg i december 2014 och sedan en förlängning av det mästerskapet med U19-VM i Helsingborg i maj 2015. Vi kommer att arbeta hårt för lyckade mästerskap, både på ett sportsligt plan och även arrangörsmässigt.

- Riktigt roligt besked. U19-VM i innebandy är ett fantastiskt evenemang som stärker bilden av Helsingborg som attraktiv evenemangsdestination. VM:et ligger helt i linje med vår evenemangsstrategi. Toppmoderna Helsingborg Arena blir en central och viktig del i mästerskapet, säger Johan Lundell, ansvarig evenemang & kongress i Helsingborg Stad.

För mer info, kontakta:
Tomas Engholm, ordförande Svensk Innebandy: 073-520 01 39