Truppen till U19-VM

SVENSKA INNEBANDYFÖRBUNDET Presskontakt: Klas Pettersson tel 08-27 32 50, 070-222 68 28, e-post info@innebandy.se Mer innebandy: www.innebandy.se 26-30 oktober spelas herrarnas U19-VM i innebandy. Turneringen spelas i Lettland och på fredagen presenterade förbundskaptenen Stefan Edberg VM-truppen. – Vår målsättning är självfallet att ta tillbaka guldet från Finland, vilket kommer att bli en oerhört spännande uppgift. Turneringen i år verkar bli mycket jämnare än tidigare. Finland, Tjeckien, Schweiz oh Lettland har slagit varandra inbördes under vårens och höstens träningslandskamper, säger Edberg. Hela VM-truppen Målvakter Andreas Jurkiewicz, Partille IBS Anton Lindkvist, Jönköpings IK Petter Nilsson, Storvreta IBK Backar Johan Asmus, Umeå City IBK Mikael Eriksson, Umeå City IBK Daniel Falk, Ersboda SK Thomas Holmgren, IBK Alba Björn Jönsson, IBC Engelholm Pelle Kjellgren, Åkersberga IBF Mario Micalizzi, Balrog Botkyrka IK Martin Östholm, Granlo BK Forwards Alexander Bergström, Mullsjö AIS Kalle Brännberg, RBK Göteborg Daniel Johnsson, Karlstad IBF Joel Kanebjörk, Storvreta IBK Robin Mattsson, Åkersberga IBF Kim Nilsson, Färjestadens IBK Linus Nordgren, IK Stanstad Henrik Olofsson, Jönköpings IK Ron Sjöblom , Umeå City IBK Patrik Stanley, Åkersberga IBF Peter Svensson, IBC Engelholm Niclas Ånmark, Farsta IBK VM-turneringens webbplats: http://www.floorball2005.com För mer information kontakta: Förbundskapten, Stefan Edberg, Tel: 070-266 07 16 Assisterande förbundskapten, Jan Gustafsson, Tel: 0733-16 24 41 Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 135 000 licensierade spelare i ca 1 300 föreningar.